Abstract | U Mediteranskom dijelu Europe ostvaruje se najveći turistički promet. Hrvatska
zauzima dobru poziciju a Istarska županija predstavlja otvorenu i modernu regiju,
prepoznatljive kulturne i povijesne baštine, koja definira viziju i strateške ciljeve,
prioritete , načine i težnje da bi se ta vizija ostvarila. Da bi Hrvatska ostvarila zacrtane
ciljeve i poboljšala svoju poziciju na turističkom tržištu, mora pratiti aktualna zbivanja
na tržištu i ulagati u kvalitetu turističke ponude, uz zaštitu okoliša i očuvanje
autentičnosti destinacije, te kreirati prepoznatljiv turistički imidž.
Konkurentske prednosti istarskog turističkog proizvoda su ljepota krajolika, ekološka
očuvanost, čistoća, sigurnost i gostoljubivost, dok nedotstatke, u odnosu na
konkurente predstavljaju zabava, sport i rekreacija i trgovina. Na strani ponude
razvijaju se nove destinacije koje postojećim konkuriraju inovacijama tradicionalnih
proizvoda.
Razvojna vizija i strateški ciljevi Istarske županije obuhvačaju konkurentno
gospodarstvo, razvoj ljudskih resursa i visok društveni standard, održiv razvoj i
prepoznatljivost istarskog identiteta, čiji se odnosi različiti na trima razinama; EU-a,
nacionalnoj i županijskoj.
Isticanje tradicije koja je dio kulturne baštine, te osmišljeno uključivanje gastronomije
u turističku ponudu doprinosi boljem turističkom imidžu, uvažavajući je za kulturnu
vrijednost, a promoviranjem autohtone istarske kuhinje i razvojem gastronomskog
turizma ostvario bi se napredak turizma. Za podizanje razine kvalitete neophodno je
ulaganje i podizanje kvalitete smještajnih oblika, koji predstavljaju temelj turističke
ponude kao i razvoj selektivnih oblika turizma koji omogućuju produženje turističke
sezone na cijelogodišnju. |