Abstract | Trgovačka društva danas posluju u suvremenim uvjetima za koje je značajno da su uvjeti velikih promjena. Zbog navedenog razloga moraju pronalaziti i primjenjivati tehnološka i tehnička znanja kako bi bila konkurentna na globalnom tržištu koje nameće visoke kriterije kvalitete, učinkovitosti, razvojnih sposobnosti, te kompetencija menadžera. Trgovačka društva trebaju biti spremna na konstantne promjene, te primjenjivati inovativna rješenja i nove tehnologije.
Kako bi društvo bilo dugoročno usmjereno, potrebno je motivirati zaposlenike i menadžere. Zbog navedenog su u radu spomenute neke od teorija motivacije važne za motiviranje gore navedenih u radnoj sredini. Motivacija je važan čimbenik kada je riječ o uspješnosti trgovačkih društava, odnosno poticanja zaposlenika i menadžera na dugoročnu usmjerenost iste. Zaposlenike je važno poticati na dugoročnu usmjerenost obzirom da su oni živi resurs društava, te ukoliko se ulaže u njihov razvoj, postaju angažiraniji i spremniji sudjelovati u dobrobiti, odnosno dugoročnoj usmjerenosti istoga. Poticanje na dugoročnu usmjerenost u poslovanju potrebno je provesti i kod menadžera. Ovdje je važno spomenuti inovaciju menadžmenta koja mijenja način na koji menadžeri obavljaju radne zadatke, na način da se poboljšava organizacijska izvrsnost. Iako se inovacija menadžmenta primjenjuje u velikom broju stranih korporacija koje su u istoj prepoznale uspjeh, veliki broj korporacija još se uvijek vodi pojmom tradicionalnog menadžmenta gdje menadžer ima isključivo zadaću upravljanja.
Zbog navedenog je dugoročnu usmjerenost menadžera potrebno poticati kroz različite politike nagrađivanja i promoviranja.
Čimbenici dugoročne usmjerenosti trgovačkih društava jesu ljudski resursi kao jedini živući resurs korporacije, proizvod, odnosno usluga koju korporacija nudi, inovacije koje primjenjuje, te društveno odgovorno ponašanje. Dugoročno usmjerena društva stvorena su da traju i da stvore vrijednost. Cilj im je maksimizirati buduću zaradu na štetu kratkoročnih, nižih zarada. Čimbenici koji razlikuju dugoročno usmjerena društva od kratkoročnih jesu ustrajnost, kontinuitet, te usmjerenost na budućnost. U njihove temelje ugrađene su posebne vrijednosti koje ih razlikuju od kratkoročno usmjerenih društava. Karakteristike dugoročno usmjerenih trgovačkih društava jesu briga o interesima ulagača, primjena najboljih praksi iz industrije, usmjerenost na povećanje vrijednosti imovine, stvaranje novih radnih mjesta, razvoj inovativnih proizvoda, izgradnja odnosa s klijentima, zaposlenicima i dobavljačima, izbjegavanje kratkoročnih zarada i ostalih financijskih ciljeva.
Arena Hospitality Group d.d. hotelsko je dugoročno usmjereno društvo koje je prisutno na tržištu već dugi niz godina. Čimbenici dugoročne usmjerenosti ovoga društva jesu zaposlenici, proizvod, odnosno usluga, inovacije i tehnologija, te društveno odgovorno poslovanje.
Ostale važne karakteristike dugoročne orijentacije društva jesu investicije te odnos prema dioničarima. Društvo u svojim temeljima ima ugrađene vrijednosti od kojih ističe povjerenje, poštovanje, entuzijazam, brigu, timski rad, te posebno naglašava odnos prema ljudima, odnosno zaposlenicima i gostima. Društvo kroz različite sustave nagrađivanja i promoviranja zaposlenika i menadžera potiče dugoročnu usmjerenost kako bi se ista i u budućnosti održala. Kroz širenja, odnosno partnerstva i akvizicije Društvo stječe vrijednost za sebe i svoje dioničare. Dugoročna usmjerenost donosi koristi za samo društvo, za zaposlenike, te za zajednicu u kojoj Društvo posluje.
Društvo je svijesno posljedica koje njezino poslovanje ima za lokalnu zajednicu, te pridonosi boljoj kvaliteti života u istoj, kao i stvaranju pozitivnih promjena kroz brojne inicijative, a što je karakteristično dugoročno usmjerenim kompanijama. |
Abstract (english) | Today's businesses are operating in modern conditions which are significant to the conditions of major changes. For this reason, companies must apply technological and technical knowledge to be competitive on a global market that imposes high quality, efficiency, developmental abilities and managerial competencies. Companies should be ready for changes and apply innovative solutions and new technologies. In order for companies to be long-term oriented, it's necessary to motivate employees and managers also. Because of it, some of the motivational theories are important for the motivation in the working environment. Motivation is an important factor of success in companies, which encourages employees and managers to the long-term orientation. It is important to encourage employees to be long-term oriented because they are living resource of companies, and investing in their development they will become long-term oriented. Long-term orientation needs to be implemented with managers as well. It is important to mention management innovation that changes the way managers perform their tasks, improving organizational excellence. Although management innovation is applied in the large number of foreign companies that have recognized the success of an organization, a great number of companies are still lead with the concept of traditional management where the manager has the sole management in the company. Because of it, the long-term orientation of managers should be promoted through the various promotion policies and rewards. Factors of long-term orientation in business are employees, the only living resource in the company, product and service that companies provide, innovations and technology and socially responsible behavior.
Long-term companies are created to last and to create value. Their goal is to maximize future earnings at the expense of short-term earnings. Characteristics that differentiate long-term companies from other companies are perseverance, continuity and focus on the future. Their fundamentals are including special values that differentiate them from short-term organizations. The characteristics of long-term companies are focused on interests of investors, application of best practices from industry, increasing asset value, creating new jobs, developing innovative products, building relationships with customers, employees and suppliers, avoiding short-term earnings and other financial goals.
Arena Hospitality Group is a long-term oriented company from hotel industry, and it has been on the market for many years. Factors of long-term orientation of this company are employees, product, service, innovation and technology, and socially responsible business.
Other important features of long-term orientation of the company are investments and relationshipwith shareholders. The company has built-in values in its fundamentals, that emphasize trust, respect, enthusiasm, care, teamwork and particulary emphasizes the attitude towards people; employees and guests. Through various employee and managers rewarding and promotion systems, the company promotes long-term orientation to maintain the same and in the future.
Through the expansion, partnerships and acquisitions, company gains value for itself and its shareholders. Long-term orientation brings benefits to the company, employees and community in which the company operates. Company is conscious of consequences of its business for the local community and contributes to a better quality of life in it, as well as it creates positive changes through numerous initiatives which is characteristic of long-term companies. |