Title Običaji, načela i etika poslovanja u vanjskoj trgovini
Title (english) Customs, principles and business ethics in international trade
Author Andrea Kovačević
Mentor Daniel Tomić (mentor)
Committee member Saša Stjepanović (predsjednik povjerenstva)
Committee member Daniel Tomić (član povjerenstva)
Committee member Romina Pržiklas Družeta (član povjerenstva)
Granter University of Pula (Faculty of economics and tourism "Dr. Mijo Mirković") Pula
Defense date and country 2018-09-19, Croatia
Scientific / art field, discipline and subdiscipline SOCIAL SCIENCES Economics International Economics
Abstract Završni rad govori o običajima, načelima te etici poslovanja u vanjskoj trgovini. Vanjska trgovina je gospodarska djelatnost koja obuhvaća razmjenu robe i usluga s inozemstvom, odnosno sveukupnu razmjenu materijalnih i nematerijalnih dobara između zemalja. Običaji, načela i etika poslovanja danas predstavljaju temelj funkcioniranja poduzeća u vanjskoj trgovini, kao i razmjeni.
Trgovinska razmjena seže daleko u prošlost. . Razmjenom dobara pribavljala se sva potrebita roba koja u određenom trenutku nije bila dostupna nekom narodu, ista se zamjenjivala za one robe koje je bilo viška. Razvojem komunikacije i drugih vještina koje pripomažu razvoju čovječanstva unaprijedio se način razmjene. Postupnim razvijanjem tehnologija te sve većim uvođenjem različitih trendova razvoja u gospodarstvo, ujedno se uz to razvijala i međunarodna trgovina te je postala sastavni dio današnjeg društva i poslovanja bez koje bi se teško moglo zamisliti funkcioniranje na svakodnevnom nivou.
Osnovni zadatak vanjske trgovine je da se po najpovoljnijim uvjetima kupuje odnosno uvozi roba koje ili uopće nema ili je nam u dovoljnim količinama na domaćem tržištu, te da se po najpovoljnijim uvjetima prodaje, točnije izvozi domaća roba kao i sve gospodarske usluge na inozemno tržište. U vanjskoj trgovini pravila i norme kao i regulative države, standardi, tarife, procedure od velike su važnosti za redovit rast trgovine. Ako ne postoji stabilnost trgovina će zaostajati za ostalim gospodarskim djelatnostima.
Međunarodna razmjena robe i usluga obuhvaća čitav svijet i u njoj se uspostavljaju odnosi između poslovnih ljudi iz raznih krajeva svijeta, koji se međusobno razlikuju po tome što predstavljaju različite ekonomske snage, imaju različita shvaćanja, interese i običaje. Trgovačke uzance i običaje dovode do stvaranje ravnoteže unutar poslovanja, društvenog razvoja te boljeg djelovanja na tržištu. Od uspješnog poslovanja ne ovisi samo veliki broj zaposlenih, nego i zajednica, ponajprije lokalna u kojoj poduzeće djeluje u najvećoj mjeri.
Abstract (english) The thesis discusses about traditions, principles and ethics of business in foreign trade. Foreign trade is an economic activity that involves the exchange of goods and services foreign countries, and the overall exchange of material and immaterial goods between them. Customs, principles and ethics of business today are the basis of the functioning for enterprises in foreign trade and exchange.
Trade reaches far into the past. By sharing resources to provide for all necessary goods at a given time was not available to some people, but the same is exchanged for those goods that were redundant. The development of communication and other skills that contribute to the development of mankind improve the method of exchange. With the gradual development of technology and increasing of various new trends in economy, at the same time with it has the international trade develop and ist become an integral part of today's society and business, without we could hardly imagine functioning on a daily basis.
The main task of foreign trade is that the goods or us in the most favorable conditions of purchases in sufficient quantities on the domestic market, and that the best conditions of sale, namely exporting domestic goods as well as all commercial services to foreign markets. In international trade rules and norms and regulations of the state standards, tariffs, procedures are great importance to the regular growth of trade. If there is no stability trade will lag behind other economic activities.
International exchange of goods and services covers the entire world and it establishes relationships between business people from all over the world, which distinguish in that they represent different economic strength, have different views, interests and habits. Trade usages and practices are leading to the creation of balance within the business, social development and better functioning of the market. Successful business depends not only from a large number of employees, but also of the community, primarily local in which the company operates to the fullest extent.
Keywords
vanjska trgovina
trgovinska razmjena
međunarodna razmjena
običaji i načela poslovanja
poslovna etika
trgovačke uzance
Keywords (english)
foreign trade
trade
international exchange
customs and principles of business
business ethics
commercial usages
Language croatian
URN:NBN urn:nbn:hr:137:915799
Study programme Title: Economics Study programme type: university Study level: undergraduate Academic / professional title: sveučilišni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) ekonomije (sveučilišni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) ekonomije)
Type of resource Text
File origin Born digital
Access conditions Open access
Terms of use
Created on 2018-09-20 11:09:51