Abstract | Kroz temu „Slikovnica očima djeteta“ u uvodnom dijelu sam objasnila što je slikovnica i nabrojala neke njene definicije. Stoga možemo reći da postoje brojne definicije slikovnice i ne možemo reći ni za jednu da je pogrešna.
Prva slikovnica se pojavljuje u 17.st pod imenom Orbis sensualium pictus autora J.,A. Komensky, a u Hrvatskoj se smatra prvom slikovnicom Dječja čitanka o zdravlju autora Vladimira Kirina koja je izdana 1927.godine. Kratkim pogledom kroz povijest primjećujemo da se slikovnica u svijetu pojavljuje puno ranije nego u Hrvatskoj.
Slikovnica kao prva knjiga koju dijete primi u ruke ima brojne funkcije koje se prilagođavaju potrebama djeteta. Neke od njih su informacijsko – odgojna, spoznajna, iskustvena, estetska i najbitnije zabavna. Nije svaka slikovnica kvalitetna prema tome pri odabiru bi trebalo obratiti pažnju na: materijal, format, oblik, primjerenost dobi djeteta, tekst, format, ilustracije…
Dijete odrasta uz slikovnicu i ona ima veliku ulogu u razvoju govora, čitanja i pisanja, a uz sve to ima i jednu jako bitnu ulogu, a to je odgoj.
Slikovnica je često i poticaj za aktivnost. Kroz radove djece približila sam doživljaj djece nakon pročitane slikovnice. Odnosno djeca su nacrtala slikovnicu svojima očima. Svaki rad je jedinstven, izražen sa puno kreativnosti i mašte pa možemo reći da je slikovnica prozor u unutarnji svijet dječje mašte koji je nama često nedostupan. |
Abstract (english) | Through the theme "picture book trought the eyes of a child" in the first part I explained what is picture book and reeled off some of definition. We concluded that there are many definitions of a picture book, and we can't say that some of these is wrong. The first picture book appears in 17.st called Orbis pictus sensualium author J., A. Komensky, in Croatia is considered to be the first picture book „Children reading book on health“ by Vladimir Kirin, which was issued in 1927. Through the history we see that the picture book in the world appears much earlier than in Croatia.
The picture book as the first book that a child receives in the hands have a lot of functions that adapt to the needs of the child. Some of them are informational - educational, cognitive, experiential, aesthetic and most important fun. Not every picture book is quality, when we choose picture book we should pay attention to: material, size, shape, appropriateness of the child's age, text, format, illustrations ...
A child grow up with a picture book and it has a great role in the development of speech, reading and writing, and very important role is education.
The picture book is often the impetus for action. Trought the work of children I approached experience of children after I read picture book. In fact children are draw picture book trought their eyes. Each work is unique, pronounced with a lot of creativity and imagination so we can say that the picture book is window into the inner world of children's imagination, which is often unavailable to us. |