Abstract | Ovim završnim radom nastoji se analizirati stjecanje i razvijanje kompetencija učiti kako učiti kod djece predškolske dobi. U teorijskom dijelu završnog rada opisuje se razvijanje i stjecanje kompetencija ključnih za djetetovo učenje, spoznavanje i razvoj. Dijete je mali istraživač koji počinje učiti od malih nogu. U njihovom razvoju okruženje je bitan čimbenik za istraživanje. Dijete samostalno i samoorganizirano stječe znanje iz okoline koja ga potiče na istraživanje. Poticajna okolina treba odgovarati djetetovim interesima, željama i potrebama kako bi samostalno dolazilo do novih rješenja, spoznaja, ideja koje mu pomažu učiti kako učiti. Uloga odgojitelja u tom procesu učenja je da organizira takvu okolinu, kvalitetan plan i program aktivnosti. U metodološkom dijelu rada provedeno je istraživanje tj. proveden intervju s roditeljima djece koja pohađaju dječji vrtić kako bi se došlo do zaključka na koji način njihova djeca uče, kako se osjećaju u pojedinim situacijama, kako izražavaju svoje želje i osjećaje te kako je naučilo istraživati i koristiti nove vještine. Istraživanje je pokazalo kako djeca promatrajući okolinu, odrasle i brojne životne situacije obogaćuju svoje znanje, stječu i razvijaju kompetencija učiti kako učiti. |
Abstract (english) | In this thesis, I try to analyze the acquisition and development of competences of learning how to learn with pre-school children. The theoretical part of the thesis describes the development and acquisition of competencies crucial for children learning, cognition and development. A child is a small researcher who begins to learn from an early age. In their development, the environment is an essential factor in the expression and research. A child independently and self-organized acquires knowledge from the environment which encourages him to explore. The stimulating environment should be responsive to the child's interests, desires, and needs so that child can come up with new solutions, cognitions, and ideas which help him learn how to learn. The educator’s role in this learning process is to organize such an environment, a quality plan, and activity program. In the methodological part of the thesis, a research was conducted, i.e., an interview with the parents of children attending kindergarten to conclude how their children learn, how they feel in certain situations, how they express their desires and emotions, and how they have learned to explore and use new skills. The research has shown that children looking at the environment, adults and numerous life situations enrich their knowledge, acquire and develop competences to learn how to learn. |