Abstract | Danas svatko pripada većem broju raznih organizacija. Iako je pojam organizacije svima poznat, još uvijek ne postoji jedinstveno utvrđen njegov sadržaj. Razvile su se mnoge teorije, ali po svakoj teoriji organizacija se može tretirati kao smišljeno ljudsko djelovanje s namjerom da se ostvare zadani ciljevi i kao sustav međusobno povezanih pojedinaca. Najvažnijim karakteristikama svih organizacija smatraju se ljudi, određeni ciljevi i pravila ponašanja. Po H. Fayolu postoji četrnaest načela univerzalno primjenjivih za sve organizacije.
Svaka organizacija ima svoj sustav veza i odnosa, odnosno svoju strukturu koja određuje pravila i obveze članovima te organizacije. Organizacijska struktura je sastavni i najvažniji dio svake organizacije. Može se reći da je ona ukupnost veza i odnosa između svih čimbenika proizvodnje kao i unutar svakog pojedinog čimbenika proizvodnje. Organizacijske strukture mogu se grupirati u dvije temeljne skupine, i to klasične i organske organizacijske strukture. Osim materijalnih resursa, ljudskih resursa, raščlanjivanja i grupiranja zadataka, te vremenskog redoslijeda poslova, jedan od elemenata organizacijske strukture je i organizacija upravljanja i menadžmenta. Upravljanje omogućuje funkcioniranje i život organizacije i upravljačke odluke su okvir za menadžment koji se smatra jednim od najvažnijih dijelova organizacijske strukture jer povezuje sve komponente organizacije, te pokreće sve ostale elemente. Postoji pet funkcija menadžmenta, a to su planiranje, organiziranje, upravljanje ljudskim potencijalima, vođenje i kontrola. Menadžment se grupira u tri osnovne kategorije i to vrhovni menadžment, menadžment srednje razine i menadžment prve razine. Što se tiče sustava menadžmenta, postoje klasični i moderni sustavi.
Kraš d.d., prehrambena industrija poznata po svom širokom asortimanu čokolada, keksa i bombona, razvijala se kroz gotovo cijelo stoljeće i danas ima vodeću ulogu hrvatskog proizvođača konditorskih proizvoda. Dodijeljene su joj mnoge nagrade i priznanja zahvaljujući njenim visokokvalitetnim proizvodima. Karakterizira je funkcijska organizacijska struktura. |
Study programme | Title: Business Economics; specializations in: Finance, Accounting and Auditing, Marketing Management, Management and Entrepreneurship, Tourism, Business Informatics Course: Tourism Study programme type: university Study level: undergraduate Academic / professional title: sveučilišni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) ekonomije (sveučilišni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) ekonomije) |