Abstract | Polazeći od činjenice da glazba uz koju se uči ulazi u pamćenje zajedno s gradivom kojeg učimo, ovaj rad imao je za cilj istražiti uče li učenici osnovnih škola, sedmih i osmih razreda, slušajući glazbu. U istraživanju se krenulo od pretpostavke da učenici općenito slušaju glazbu dok uče, da glazba utječe pozitivnije na učenike sedmih razreda, da učenici više slušaju klasičnu glazbu te da klasična glazba pozitivnije djeluje na koncentraciju učenika koji je slušaju i u slobodno vrijeme. Na uzorku od N=96 učenika osnovnih škola, sedmih i osmih razreda iz Pule i Bedekovčine, primijenjen je upitnik Učenje uz glazbu, adaptiran i posebno prilagođen za potrebe ovog istraživanja. Rezultati su pokazali da učenici slušaju glazbu uz učenje i da glazba ima pozitivan utjecaj na njihovu koncentraciju, pamćenje, učenje i kreativnost, bez obzira na njihov spol, razred koji pohađaju ili njihovo sudjelovanje u izvannastavnim aktivnostima. Učenici koji u slobodno vrijeme slušaju klasičnu glazbu preferiraju slušati takvu glazbu kada uče u odnosu na učenike koji u slobodno vrijeme slušaju neku drugu vrstu glazbe. Učenicima iz Pule bliža je klasična glazba dok učenici iz Bedekovčine više slušanju pop i rock glazbu te zajedno predlažu, s obzirom da rijetki nastavnici koriste glazbu u neglazbenim predmetima, da nastavnici češće koriste glazbu u nastavi. Sada ostaje na nama da učenicima omogućimo da kroz razne igre i zadatke zavole klasičnu glazbu te da ju prihvate kao i ostalu glazbu. Na posljetku, svatko od nas može pokušati učiti uz glazbu te sebe testirati odgovara li nam učenje uz glazbu ili ne, koja vrsta glazbe utječe pozitivno na nas tijekom učenja ili u slobodno vrijeme te ono bitno, budi li u nama kreativnost i maštu. |
Abstract (english) | Considering the fact that music occupies our mind and helps learning, this work was to research the learning habits of the seventh and eights forms students, whether they do or do not listen to music while learning. The starting hypothesis was that children listen to music in general while learning and is effects them possitively, especially those in the seventh grade. It acts on the concentration especially of these who have a preference for classical music and listen to it even in their free time. The research took the sample of 96 seven and eight graded of primary schools from Pula and Bedekovčina. The questionarie topic was music and learning and the results have shown that students listen to music and it really has a possitive influence on the concentration, ming, learning, creativity, doesn't matter the seks, grade or school activities. At the same time the research has discovered that those who prefer classical music to pop music listen to it while learning and vice – versa. The students from Pula prefer classical music while those from Bedekovčina are fond of pop and rock. The conclusion is that we must be determined to help children start loving classical music by playing games and using it in non – music subjects. In such a situation one can find out what sort music is inspiring, creative and relaxing, just perfect for learning. |