Abstract | Oglašavanje je plaćeni oblik tržišnog i društvenog komuniciranja usklađen s
interesima oglašivača i zajednice gdje se na sustavan i osmišljen način šalju poruke
obično preko masovnih medija prema javnosti ili ciljnoj skupini sa svrhom utjecaja na
primatelje i gradnju stavova i ponašanje. Oglas kao način oglašavanja mora
sadržavati informacije i uvjerljive poruke o onome što se oglašava, a moraju se
stavljati na mjesta gdje će biti lako uočljive. Tehnika oglašavanja se razvijala kroz
povijest i razvija se još i danas. U oglašavanju kao i svakoj komunikaciji postoje
prijenosnici poruke od pošiljatelja do primatelja, a to su mediji. Mediji se dijele na
osobne, neosobne i digitalne medije. Oglašavanje putem medija se dijeli na
oglašavanje na televiziji, oglašavanje na radiju, tisku, oglasnicima i oglašavanje na
internetu. Odabir učinkovitih medija ovisi o oglašavanom proizvodu, ciljnom tržišnom
segmentu te ciljevima oglašavanja. Razlikuje se nekoliko oblika oglašavanja, a neki
od njih su display oglašavanje, oglašavanje na društvenim mrežama, SEO
optimizacija, Google AdWords i kontekstualno oglašavanje. Nakon što klasični
marketing kreira potrebu, digitalni marketing koristi internet i njegove moći kako bi
zadovoljio potrebu klasičnog marketinga na nove i inovativne načine. Primjenom
interneta kao interaktivnog medija se omogućuje prikupljanje znatno veće količine
podataka o potrošačima i njihovom ponašanju. Neke od najčešćih korištenih metoda
mjerenja učinkovitosti interneta su zahtjev za oglas, posjećenost i postotak klikova.
Razlikuje se šest modela plaćanja internetskog oglašavanja: fiksni trošak, trošak po
aktivnosti, trošak po angažmanu i model po pregledu. Glavni problem oglašivačima
na internetu je razvoj programa za uklanjanje oglasnog sadržaja. Jedna vrsta
oglašavanja putem interneta je oglašavanje na mrežnim portalima. U smislu interneta
portal označava mrežno sjedište koje je glavna polazišna točka s koje korisnik kreće
u istraživanje internetskog istraživačkog prostora. Razlikuje se horizontalni, vertikalni,
korporacijski i ostali (portali za zabavu, ekološki, sportski, dječji) portali. T-portal.hr je
jedan od poznatijih portala za distribuciju vijesti u Hrvatskoj sa svakodnevnim
ažuriranjem vijesti iz Hrvatske ali i svijeta. Sadrži blagu tabloidnu koncepciju,
stavljajući naglasak na vijesti koje zanimaju običnog čovjeka. Na portalu postoji
mogućnost oglašavanja putem različitih formata oglasa i cijena. Na kraju se nalazi
analiza pet različitih oglasa s T-portala. |
Abstract (english) | Advertising is a paid form of market and social communication consistent with the
interests of advertisers and communities where messages are usually sent through
mass media to a public or target group in a systematic and designed manner with the
purpose of affecting recipients and building attitudes and behaviors. Advertising as a
way of advertising must contain information and convincing messages about what is
advertised and must be placed in places where it will be easy to notice. Advertising
technology has evolved through history and is still developing today. In advertising as
well as in every communication, there is a message carrier from sender to recipient,
and this is the media. The media are divided into personal, non-personal and digital
media. Advertising through the media is divided into advertising on television, radio
advertising, printing, advertisements and advertising on the internet. The choice of
effective media depends on the advertised product, target market segment, and
advertising goals. There are several forms of advertising distinct, some of which are
display advertising, social networking, SEO optimization, Google AdWords, and
contextual advertising. When classical marketing creates the need, digital marketing
uses the internet and his power to meet the need for classic marketing in new and
innovative ways. By using the internet as an interactive media, it is possible to collect
a much larger amount of data on consumers and their behavior. Some of the most
commonly used methods for measuring internet performance are the ad request,
visit, and click through rate. There are six different models of internet Advertising
Payment: Fixed Cost, Cost Per Activity, Cost Per Engagement, and Model By
Review. The main problem for advertisers on the internet is to develop a program to
remove advertising content. One type of advertising over the internet is advertising
on web portals. In terms of the internet, the portal is a web site that is the main
starting point from which the user moves into an exploration area research.
Horizontal, vertical, corporate and other (portals for entertainment, ecological, sports,
portal for children) portals differ. Tportal.hr is one of the most renowned new portals
in Croatia with daily updates of news from Croatia and the world. Contains a mild
tabloid concept, placing an emphasis on news that interests an ordinary man. On the
portal there is the possibility of advertising through different ad formats and prices. In
the end, there are five different T-Portal ads analyses. |
Study programme | Title: Business Economics; specializations in: Finance, Accounting and Auditing, Marketing Management, Management and Entrepreneurship, Tourism, Business Informatics Course: Marketing Management Study programme type: university Study level: undergraduate Academic / professional title: sveučilišni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) ekonomije (sveučilišni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) ekonomije) |