Title Multikulturalnost u nastavi glazbene kulture
Title (english) Multiculturalism in music teaching
Author Ana Bučko
Mentor Sabina Vidulin (mentor)
Mentor Dijana Drandić (komentor)
Committee member Lada Duraković (predsjednik povjerenstva)
Committee member Sabina Vidulin (član povjerenstva)
Committee member Dijana Drandić (član povjerenstva)
Committee member Branko Okmaca (član povjerenstva)
Granter University of Pula (Academy of Music in Pula) Pula
Defense date and country 2019-09-17, Croatia
Scientific / art field, discipline and subdiscipline FIELD OF ART Art of Music Music Education
Abstract Multikulturalizam – jedna riječ, „multi“ (više) elemenata. Riječ koja je danas važan dio suvremenog društva i koja ima veliku ulogu u stvaranju novog političkog okvira. Živimo u svijetu velikih migracija koje sa sobom donose nova suvremena društva i škole. Takve škole od velikog su značaja kako bi multikulturalne zajednice bile pozitivan primjer različitosti suživota. Glazba je samo jedno od područja koje se koristi u multi/interkulturalnom obrazovanju. Kroz glazbu različitih kultura i naroda te kroz različite pristupe doprinosi se razumijevanju i učenju jednakih vrijednosti. U različite pristupe ubrajamo i korištenje udžbenika koji je najpoznatiji izvor znanja koji se koristi u nastavi. U Hrvatskoj su, saznajući iz Nastavnog plana i programa za osnovnu školu, neki od ciljeva odgoja i obrazovanja odgojiti odgovorne, tolerantne i solidarne osobe koje će imati osjećaj za očuvanje vlastite kulturne baštine, ali i osjećaj za poštivanje vrijednosti drugih kultura i naroda. Koliko se taj cilj ispunjava u nastavi glazbene kulture te kako se multikulturalnost provodi i provodi li se uopće u nastavi glazbene kulture, utvrđeno je analizom sadržaja za pjevanje u razredu dvaju udžbeničkih kompleta (Alfa i Školska knjiga). Istraživanjem sadržaja za pjevanje u razredu utvrdila se prisutnost multikulturalnih sadržaja, ali i multikulturalnih sadržaja u odnosu na manjine u Republici Hrvatskoj putem zadataka utvrđivanja broja pjesama pripadnosti nekoj drugoj kulturi i narodu koje su to različite kulture i narodi prisutni te utvrđivanja izvornog teksta i naslova pjesama.
Abstract (english) Multiculturalism - one word, "multi" elements. A word that is important part of modern society today and plays a large role in creating a new political framework. We live in a world of great migration that brings with it new modern societies and schools. Such schools are of great importance to make multicultural communities a positive example of the diversity of coexistence. Music is just one of the areas used in multi / intercultural education. Through music from different cultures, peoples and territories, and through different approaches, it contributes to understanding and learning of equal values. Different approaches also include the use of a textbook, whitch is the most well-known source of knowledge used in teaching. In Croatia, learning from the Primary School Curriculum, some of the goals of education are to nurture responsible, tolerant and solidarity individuals who will have a sense of perserving their cultural heritage, but also a sense of respect for the values of other cultures and nations. The extent to whitch this goal is fulfilled in the teaching of music culture, and how multiculturalism is practiced and whether it is carried out at all in the teaching of music culture, is determined by the analysis of singing content in a class of two textbook kits (Alfa i Školska knjiga). The study of singing content in the classroom revealed the presence of multicultural content, as well as multicultural content in relation to minorities in the Republic of Croatia, through the tasks of determining the number of songs belonging to another culture and people present in different cultures and peoples, and determining the original text and title of the songs.
Keywords
glazbena kultura
mulitkulturalizam
multikulturalizam u glazbi
multi/interkulutralno obrazovanje
suvremena škola
Keywords (english)
music culture
multiculturalism
multiculturalism in music
multi/intercultural education
contemporary school
Language croatian
URN:NBN urn:nbn:hr:137:589389
Study programme Title: Pedagogy of Music Study programme type: university Study level: undergraduate Academic / professional title: sveučilišni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) glazbene pedagogije (sveučilišni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) glazbene pedagogije)
Type of resource Text
File origin Born digital
Access conditions Open access
Terms of use
Created on 2020-09-10 08:01:45