Title Jezik suvremenih dječjih slikovnica
Title (english) The language of contemporary children´s picture books
Author Petra Šporer
Mentor Helena Pavletić (mentor)
Committee member Lorena Lazarić (predsjednik povjerenstva)
Committee member Kristina Riman (član povjerenstva)
Committee member Helena Pavletić (član povjerenstva)
Granter University of Pula (Faculty of Educational Sciences) Pula
Defense date and country 2020-01-30, Croatia
Scientific / art field, discipline and subdiscipline HUMANISTIC SCIENCES Philology Croatian Studies
Abstract Predmet rada su slikovnice, odnosno jezik suvremenih dječjih slikovnica. Slikovnica s obzirom na važnost koju ima kao prva knjiga s kojom se dijete susreće mora ispunjavati ciljeve i funkcije koji će razvijati djetetov smisao za umjetnost i književnost, obogaćivati njegov rječnik, poticati dijete na čitanje, razmišljanje, povezivanje i buđenje raznih osjećaja. Funkcije slikovnice kao što su informacijsko-odgojna, spoznajna, iskustvena, estetska, zabavna i govorno-jezična, pomažu djetetu da kroz
... More slike i tekst prilagođene njihovoj dobi stvaraju veze između stvari i pojava, razvijaju mišljenje, stvaraju poveznice u odnosu na obitelj i društvo i dolaze do saznanja o ispravnosti svojih spoznaja i stavova. Slikovnice služe djetetu kao igra i zabava kroz koju istovremeno stječu znanje. Spomenuto je postignuto u za analizu odabranim slikovnicama Nade Horvat. Slikovnice „Mica Šminkerica i njezini šeširi“, „Mica Krotiteljica Oblaka“, „Mica Debeljuca-Mršavica“ i „Mica Lažljivica“ oblikovane su jednostavnim jezikom koji sadrži uobičajena stilska (epiteti, metafora, hiperbola, personifikacija) i leksička sredstva (kolokvijalizmi, žargonizmi, frazemi) koja su primjerena dječjem uzrastu. Uz važnost odabira primjerenih jezičnih sredstava u radu se naglašava i šaljivi ton teksta čija je funkcija lakša recepcija oblikovanih sadržaja kod djece. Less
Abstract (english) The subject of this paper are picture books, that is, the language in contemporary picture books. Given its importance as a first book, a picture book has to fulfill the goals and functions that will develop the child's sense of art and literature, enrich his vocabulary, and encourage the child to read, think, connect and awaken various emotions. Different functions of picture books, such as information-education, cognitive, experiential, aesthetic, fun and spoken-linguistic function, help the
... More child make connections between things and phenomena through images and text adapted to their age, to develop thinking, to make connections associated with family and society, and to come to know about the correctness of their cognitions and attitudes. Picture books serve the child as a game and fun through which they simultaneously acquire knowledge. The aforementioned was achieved in the selected picture books by Nada Horvat that were analyzed. Books “Mica Šminkerica i njezini šeširi”, “Mica Krotiteljica Oblaka”, “Mica Debeljuca-Mršavica” and “Mica Lažljivica” are written in a simple language that contains common stylistic (epithets, metaphor, hyperbole, personification) and lexical means (colloquialisms, jargon, phrases) appropriate to children's age. In addition to the importance of choosing appropriate language means, the work also emphasizes the humorous tone of text, whose function is to facilitate the reception of formatted content in children. Less
Keywords
slikovnica
jezična sredstva
tekst
dijete
Keywords (english)
picture book
language tools
text
child
Language croatian
URN:NBN urn:nbn:hr:137:309802
Study programme Title: Preschool Education Study programme type: professional Study level: undergraduate Academic / professional title: stručni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) predškolskog odgoja (stručni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) predškolskog odgoja)
Type of resource Text
File origin Born digital
Access conditions Open access
Terms of use
Created on 2020-09-11 12:02:11