Abstract | Završnim radom dan je uvid u stanje turističke ponude Hrvatske i najpoznatiji dio ponude mediteranskih zemalja. Zahvaljujući indeksu konkurentnosti putovanja i turizma, izvršena je analiza konkurentskih pozicija zemalja Mediterana. Uspoređeni su rezultati turističkih noćenja u 2014. godini s podacima iz prvih devet mjeseci 2015. godine, pri čemu se uočavaju pozitivne stope rasta. Rad koncipira najzanimljivije selektivne oblike turizma, te usmjerava pažnju na njihov postignuti i potencijalni razvoj u zemlji.
Unatoč opravdanoj hipotezi rada, postoje još mnogi resursi koji znatno utječu na dinamiku razvoja turizma u Hrvatskoj. U radu se navode proizvodi s izraženom perspektivom razvoja, koji bi mogli oplemeniti hrvatski turizam. Postoji perspektiva za razvoj slabo zastupljenih oblika, stoga se javlja potreba istraţivanja mogućnosti razvoja istih. Također, istraživanja bi se trebala fokusirati na nove investicije u turizam. Zbog visokih troškova poslovanja te niske dostupnosti kapitala investicijski su poticaji nedovoljni.
S obzirom da su osnovni preduvjeti kvalitete života zdravlje i higijena te zaštita i sigurnost, istraživanjem se dokazalo da je Hrvatska u prednosti nad prepoznatljivim mediteranskim konkurentima po potonje navedenim elementima. Isti su ujedno od presudne važnosti za odabir destinacija kod suvremenog putnika, čak i prije same kvalitete ponude. Kako bi se ta pozicija održala u budućnosti, lokalne uprave i vlast države, međusobnom koordinacijom i suradnjom s ostalim sudionicima u gospodarskim granama, trebaju djelovati na način da zadrže status jedne od najsigurnijih zona regije.
Rad ističe važnost usporedbe prema indeksu konkurentnosti, zahvaljujući kojoj mediteranske zemelje mogu efikasnije reagirati na nastale ekonomske, sigurnosne i zdravstvene neprilike.
Iako je dokazano da je trenutno djelotvornost zaštite i sigurnosti u zemlji najbolja za turizam u odnosu na odabrane mediteranske zemlje, važno je napomenuti da Hrvatska treba poraditi i na ostalim segmentima konkurentnosti s obzirom da će jedino na taj način uspjeti ostvariti procjene UNWTO – a do 2030. godine, a to je biti na samom vrhu turističke konkurentnosti.
Buduća istraživanja problematike trebala bi se fokusirati na mogućnosti uklanjanja ograničenja u mediteranskom, odnosno međunarodnom turizmu. Uklanjanje barijera potiče konkurentnost ali istovremeno i razvija kooperativnost unutar destinacija. |
Study programme | Title: Business Economics; specializations in: Finance, Accounting and Auditing, Marketing Management, Management and Entrepreneurship, Tourism, Business Informatics Course: Tourism Study programme type: university Study level: undergraduate Academic / professional title: sveučilišni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) ekonomije (sveučilišni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) ekonomije) |