Title Utjecaj obiteljske tradicije na transformaciju: održivost prostora i identiteta
Title (english) The influence of family tradition on transformation: sustainability of space and identity
Author Ana Pisak
Mentor Jasmina Gržinić (mentor)
Committee member Kristina Afrić Rakitovac (predsjednik povjerenstva)
Committee member Jasmina Gržinić (član povjerenstva)
Committee member Branko Bogunović (član povjerenstva)
Granter University of Pula (Faculty of economics and tourism "Dr. Mijo Mirković") Pula
Defense date and country 2021-10-02, Croatia
Scientific / art field, discipline and subdiscipline SOCIAL SCIENCES Economics Trade and Tourism
Abstract Obiteljska tradicija i odgovoran razvoj Case mile odlivi utječu na kreiranje diversificiranog turističkog proizvoda i održivu transformaciju prostora Sovišćine. Valorizacija identiteta i individualni pristup medijatora iznajmljivača najveći su alat u stvaranju jedinstvenog doživljaja mikro destinacije i njezinoj održivosti. Obiteljska tradicija utječe na transformaciju turista.
Područje Sovišćine je kroz povijest ekonomski i društveno marginalizirano. Uzrokovalo je to masovna iseljavanja stanovništva nakon Drugog svjetskog rata i zatvaranje škole. U 21. stoljeću područje je rijetko naseljeno. Osim bavljenja poljoprivredom, ne bilježe se značajne gospodarske aktivnosti.
Sovišćina obiluje prirodnim resursima, čistim i zdravim okolišem. Zbog geografske pozicioniranosti, poželjna je post modernom turistu istraživaču. Nadalje, moderni putnik bira neistraženo, lokalno i još uvijek nepoznato. Paradoksalno, zbog rijetke naseljenosti i malog broja radno aktivnog stanovništva, područje teško dolazi do valorizacije ovim radom utvrđenog potencijala. Životna dob zadnjih stanovnika sela je vrlo visoka i postoji mogućnost gubitaka identiteta mjesta. Stoga je potrebno živa svjedočanstva što prije dokumentirati i valorizirati u obliku turizma mrtvih točaka, outdoor i kulturnog turizma.
Radom su analizirana obilježja prostora i utjecaj na obiteljske vrijednosti i orijentaciju u turizmu. Agencije i većina iznajmljivača ne poznaje lokalnu tradiciju, pa transformacija turista nije potpuna. Izrada brošure u obliku vodiča te markacija šumskih putova za potrebe biciklista i planinara istaknula bi vrijednosti kraja. Na taj bi se način očuvao lokalni identitet. Vodič postaje neophodan element u obrazovanju domicilnog stanovništva, iznajmljivača i turista putnika.
Razvoj i transformacija kuće za odmor Casa mille olivi direktno utječu i na razvoj cijelog područja. Lokalni proizvođači imaju ekonomsku korist, dok obitelj ima osiguranu egzistenciju i ne mora napuštati djedovinu u potrazi za radnim mjestom. Istovremeno turisti obilaze lokalne atrakcije i potiču svijet o očuvanju i valorizaciji ovim radom istaknutih prednosti Sovišćine.
Nakon analize provedene u ovome radu, u turistički razvoj Sovišćine potrebno je uključiti lokalnu vlast i poznavatelje povijesnih tekovina, borce NOB-a, učitelje i lokalne OPG-ovce. Potrebno je razmotriti mogućnost povlačenja europskih sredstava u cilju revitalizacije kulturne baštine i očuvanja prirodnih resursa.
Abstract (english) The thesis discusses the impact of family tradition on transformation and location sustainability and identity through the example of villa Casa Mille Olivi. Two types of transformation have been analysed. In the first part of the thesis the transformation takes place on the location itself and is visible to one’s eye. By evaluating the transformative benefits of a micro location, the Sovišćina area has been described through its geographical position and geographic segmentation as well as administrative, political, and clerical division. The transformative benefits of the countryside have been described: the education of the people as a transformation prerequisite along with the presentation of historical and cultural heritage, regional natural and cultural assets, architecture, and local developing initiatives. Furthermore, the demographic structure of the 20th and the 21st century population has been shown. A case study examines the responsible and sustainable development as well as the holiday accommodation on offer.
The second part of the thesis deals with the psychological transformation which takes place within the person residing in the space. Such transformation depends on the subject’s integration with the culture, tradition, customs and finally, with the micro location itself. The thesis distinguishes two types of psychological transformation: one evoked by the local inhabitant - the owner - upon the area, irrespective of whether it impacts the residents or travellers i.e., tourists and the other reflecting the transformation of the tourists as they spend time on the micro location discussed in the thesis.
In the last part of the thesis the location and psychological transformation has been discussed through identity: marketing and crisis communication. The particularities have been pointed out; cultural, literary, and outdoor tourism as well as dark tourism. The importance of education in the fields of forestry and water preservation has been highlighted as well as local produce on offer and the role of a personalised guide and individual approach. The media campaign ISTRži, doŽIVI has been presented as well as the role of social media and tourists’ reviews on the micro location and the Casa Mille Olivi villa.
Keywords
turizam
transformacija
održivo
odgovorno
ekološki
Casa mille olivi
obitelj
Sovišćina
doživljaj
iskustvo
priroda
medijator
Keywords (english)
Key words: transformation
tourism
sustainability
responsibility
tradition
nature
experience
mediator
family
Sovišćina area
Casa Mille Olivi
Sovišćina
Language croatian
URN:NBN urn:nbn:hr:137:065385
Study programme Title: Business Economics; Financial Management, Marketing Management, Management and Entrepreneurship,Tourism, Business Informatics; specializations in: Financial Management, Marketing Management, Management and Entrepreneurship, Tourism and Development, Business Informatics, Informatics Management Course: Tourism and Development Study programme type: university Study level: graduate Academic / professional title: magistar/magistra poslovne ekonomije (magistar/magistra poslovne ekonomije)
Type of resource Text
File origin Born digital
Access conditions Open access
Terms of use
Created on 2021-10-02 13:20:36