Abstract | U studenom 2019. godine kineskim se gradom Wuhanom počeo širiti virus SARSCoV- 2 koji je do ožujka iduće godine predstavljao globalnu pandemiju. S ciljem sprječavanja širenja zaraze, 16.ožujka 2020. godine u RH je obustavljena nastava u školama i fakultetima. Obrazovanje se odvija online, nastava se snima i emitira na televiziji, postepeno počinje život u karanteni. Iako se, od osnutka Republike Hrvatske različitim reformama pokušava revitalizirati odgojno-obrazovni sustav, svi su dosadašnji programi nastajali tijekom vremena, što u jeku pandemije, nije bilo moguće. Razrađuju se i objavljuju različite smjernice i akcijski planovi koji bi doskočili izazovu obrazovanja na daljinu pred kojim su se našli učitelji, učenici i njihovi roditelji. Preko noći, obrazovanje se deinstitucionaliziralo, barem s obzirom na mjesto u kojem se provodi. Dionici odgojno-obrazovnog procesa spremno dočekuju nove smjernice, s nadom kako će, prateći iste, dobiti odgovore na svoja pitanja. Cilj intervjuiranja bio je prepoznati izazove online nastave sa stajališta učitelja različitih dobnih skupina i radnog staža, te prikupljene odgovore usporediti s dostupnom literaturom kako bi se razvila cjelovita predodžba o koronaškoli. Temeljem prikupljenih odgovora mogu se prepoznati zajednički izazovi i težnje učitelja koji su, svojim trudom i zalaganjem željeli osigurati kvalitetnu nastavu na daljinu. |
Abstract (english) | In November 2019, virus SARS-Cov-2 expanded through the Chinese city of Wuhan. By the March od 2020, the whole world was in pandemic. To stop spread the virus, Republic of Croatia forbided phisical attendance of schools and colleges, by March 16th, 2020. It is the period of online education, and educational programms which are broadcasted on TV. The lockdown begun. Since independance, the Croatian educational system wanted to advanced their education, but all the programs had time to develop, except now, because there is no time to spent. Various guidelines and action plans are being developed and published to overcome the challenges of online education faced by teachers, students and their parents. Overnight, home replaced the institution of school, in which, expecting the guidelines, all want to exit. The aim of the interview was to identify the challenges of online education from the point of view of teachers of different age groups and work experience, and to compare the obtainded answers with professionaln literature, in order to get holistic image of coronaschool. Given the responses collected, the common challenges and aspirations of teachrs who, with their efforts and commitment, wanted to ensure quality online education can be identified. |