Abstract | Djeci su prijelazi, poput prijelaza iz obitelji u dječji vrtić ili iz dječjeg vrtića u osnovnu školu, stresna razdoblja u životu i zadatak je roditelja, odgojitelja, učitelja i svih zaposlenih u odgojno-obrazovnim ustanovama da u tim trenutcima djeci pruže što veću podršku. Za olakšavanje prijelaza postoji puno strategija, kao što su suradnja roditelja s odgojiteljima i učiteljima, posjeti školi i školskoj knjižnici, upoznavanje djece iz dječjeg vrtića sa starijim školskim prijateljem i slično. Slikovnice su medij koje ukoliko imaju tematiku prijelaza djece mogu znatno pomoći djeci u prijelazu jer mogu prenijeti pouke na načine koji su djeci lako razumljivi. Ovaj rad prikazuje problem djetetova prelaska iz dječjeg vrtića u osnovnu školu te daje prikaz strategija koje mogu olakšati te prijelaze, s naglaskom na slikovnicu kao jednu od strategija. Kroz ovaj rad objašnjena je važnost čitanja slikovnica djeci te je analizirano nekoliko tematskih slikovnica koje se bave polaskom djeteta u školu. Rad zagovara tezu kako slikovnice mogu poslužiti kao medij pomoću kojega se djeci može olakšati prijelaz iz dječjeg vrtića u osnovnu školu jer sadržaj tematskih slikovnica o prijelazu u osnovnu školu može djeci približiti osobitost školskog života, posebno ako ih roditelj i odgojitelji čitaju prije polaska djeteta u školu. |
Abstract (english) | To children, transitions, such as transitions from family to kindergarten or from kindergarten to primary school, are stresful periods in their lives that are highly stressful, and it is the duty of parents, kindergarten teachers, primary school teachers, and all those involved in educational institutions to provide children with as much support as possible in those moments. To facilitate those transitions there are many strategies, such as combined effort between parents and educators and teachers, visits to the school and the school library, introducing children from kindergarten to an older school friend, and so. Picture books, if they are theme-based on children's transition to school, are a medium that can make children feel less stressed about the transition because they can convey lessions in ways that are easy for children to understand. This paper presents the problem of a child's transition, and mentions several strategies that can help facilitate this problem, with a greater emphasis on the picture book. In the paper is examied the importance of reading picture books to children, and several picture books that are theme-based on dealing with the children starting school are analyzed. This paper supporst the thesis that picture books can perform as a medium that can facilitate children's trasition from kindergarten to primary school, because picture books theme-based on children expiriences of transitioning to school can present children nature of school life, especially if parents and teachers read them to children before children start school. |