Title Obilježja korištenja novih elektroničkih medija u obrazovnom sustavu
Title (english) Characteristics of using new electronic media in the education system
Author Filip Panza
Mentor Đani Bunja (mentor)
Committee member Đani Bunja (predsjednik povjerenstva)
Committee member Ljiljana Zekanović-Korona (član povjerenstva)
Committee member Vesna Kalajžić (član povjerenstva)
Granter University of Zadar (Department of Tourism and Communication Sciences) Zadar
Defense date and country 2018-06-28, Croatia
Scientific / art field, discipline and subdiscipline SOCIAL SCIENCES Information and Communication Sciences Mass Media
Abstract Internet je globalni tehnološki i komunikacijski fenomen koji se na složene načine prožima s društvenom promjenom. Razdoblje globalnog širenja interneta započinje devedesetih godina 20. stoljeća. Početkom 21. stoljeća širenje se osobito odvija u kontekstu razvoja tzv. društvenih medija (eng. social media) i tzv. drugog razdoblja mreže (eng. Web 2.0). Korelacija informacijske pismenosti i obrazovanja snažno je izbila na površinu s artikulacijama ciljeva obrazovanja 21. stoljeća. Novi ciljevi činili su bitan odmak od obrazovnih standarda postavljenih u prijašnjim razdobljima koji su odražavali očekivanja tadašnjih društava, tržišta rada, znanstvenih ustanova ili industrija. Jedan od osnovnih pomaka vidljiv je u filozofiji tradicionalnog obrazovanja, koje nikad nije polazilo od premise da ljudska vrsta može stvoriti više informacija nego što ih pojedinac može usvojiti. Danas se od osobe koja se obrazuje ne može očekivati da usvoji sve informacije unutar određenoga područja, zbog čega se prvenstveno teži konceptu učiti-kako-učiti. Visokoškolske ustanove u novom i kompetitivnom okruženju žele imati kurikulum za 21. stoljeće, tj. takve studijske programe koji će privlačiti kritičnu masu korisnika. Informacijska pismenost se svojim kapacitetima stvaranja budućih zaposlenika koji će znati učiti tijekom cijeloga života, rješavati probleme i koristiti se dostupnim informacijskim izvorima te osiguravati informacijski protok unutar organizacije u cijelosti uklapa u vidljivu težnju postizanja preobrazbe.“ Danas koncept informacijske pismenosti, izravno ili neizravno, zauzima stabilno mjesto u raspravama o obrazovanju i razmatranjima o temeljnim kompetencijama koje su potrebne suvremenom čovjeku. Primjenom informacijsko-komunikacijske tehnologije u obrazovanju otvorile su se brojne nove mogućnosti isporuke nastavnog sadržaja i komunikacije sudionika u nastavnom procesu. Obrazovanje se sada može odvijati na daljinu, putem Interneta, bez vremenskih i prostornih ograničenja.
Abstract (english) The Internet is a global technological and communicative phenomenon that in complex ways pervades social change. The period of global internet expansion begins in the nineties of the twentieth century. At the beginning of the 21st century, the expansion takes place in the context of development of the social media and so-called social media. of the other network period (Web 2.0). Correlation of information literacy and education has been strongly influenced by the articulation of the 21st century education goals. The new goals were a major departure from the educational standards set in the past, reflecting the expectations of today's societies, the labor market, scientific institutions or industry. One of the fundamental changes is seen in the philosophy of traditional education, which never came from the premise that a human species can create more information than an individual can adopt. Nowadays, an educated person can not expect to adopt all the information within a particular area, which is why he primarily aspires to the concept of learning-how-to-learn. Higher education institutions in a new and competitive environment want you to have a curriculum for the 21st century, ie such study programs that will attract the critical mass of users. Information literacy with its capacity to create future employees who will know how to learn throughout life, solve problems and use information sources available, and ensure that information flow within the organization fully fits in the visible aspiration to achieve transformation. Today, the concept of information literacy, directly or indirectly, occupy a stable place in the discussion of education and consideration of the basic competencies needed by modern man. Through the use of information and communication technology in education, numerous new opportunities for delivering teaching content and communicating participants in the teaching process have been opened. Education can now take place remotely, via the Internet, without time and space constraints.
Keywords
informacijska pismenost
medijska pismenost
e-učenje
e-obrazovanje
Keywords (english)
information literacy
media literacy
e-learning
e-education
Language croatian
URN:NBN urn:nbn:hr:162:482059
Study programme Title: Journalism and Public Relations Study programme type: university Study level: graduate Academic / professional title: magistar novinarstva i odnosa s javnostima (magistar novinarstva i odnosa s javnostima)
Type of resource Text
File origin Born digital
Access conditions Access restricted to students and staff of home institution
Terms of use
Created on 2018-07-10 07:57:47