Title Visokoškolske knjižnice u web prostoru – izvori namijenjeni učenju
Title (english) Academic libraries in web space - resources for learning
Author Ivana Horvatić
Mentor Jadranka Stojanovski (mentor)
Committee member Jadranka Stojanovski (predsjednik povjerenstva)
Committee member Drahomira Cupar (član povjerenstva)
Committee member Josip Ćirić (član povjerenstva)
Granter University of Zadar (Department of Information Sciences) Zadar
Defense date and country 2018-09-25, Croatia
Scientific / art field, discipline and subdiscipline SOCIAL SCIENCES Information and Communication Sciences Library Science
Abstract U radu je riječ o visokoškolskim knjižnicama, koje dio svojeg web prostora namjenjuju obrazovnim sadržajima, kao odgovor na sve veću globalnu zastupljenost različitih izvora obrazovnih informacija u web prostoru. Premještanjem obrazovne orijentacije u mrežna okruženja knjižnice, kao nositelji i pružatelji informacija i znanja, preoblikuju i prilagođuju svoje poslovanje u skladu s novim zahtjevima i potrebama svojih korisnika. Uz osiguravanje tiskanih izvora, usmjeravaju se na osiguravanje i pružanje pristupa sve većem broju izvora informacija u digitalnom obliku. Kako bi poduprijele i pružile podršku procesima učenja, poučavanja i istraživanja, visokoškolske knjižnice okreću se razvijanju mrežnih obrazovnih prostora, pri čemu se težište stavlja na osiguravanje relevantne građe i pružanje informacija o istoj u digitalnom obliku. Brojni izvori informacija namijenjeni učenju koje daju na raposlaganje u okviru svojih mrežnih mjesta uključuju nastavne i ispitne materijale, biltene prinova, institucijske repozitorije, online baze podataka, zbirke digitalizirane građe te odabrane izvore na internetu. Uloga visokoškolskih knjižnica u stvaranju i promicanju znanja je nezamjenjiva, a omogućavanjem udaljenog pristupa izvorima informacija na mreži potpomažu obrazovni postupak, sudjeluju u nastavno-obrazovnim procesima te aktivno podržavaju nastavni plan i program u matičnoj ustanovi. Za potrebe rada, provedeno je istraživanje mrežnih obrazovnih izvora u hrvatskim i inozemnim visokoškolskim knjižnicama. Istraživanjem se nastojala utvrditi zastupljenost izvora informacija u svrhe učenja na mrežnim stranicama knjižnica. Uzorak se sastojao od deset hrvatskih i deset inozemnih visokoškolskih knjižnica, čije su mrežne stranice analizirane u odnosu na vlastite obrazovne izvore knjižnice i poveznice na izvore drugih knjižnica/ustanova. Analizom su obuhvaćeni nastavni i ispitni materijali, prinove knjižnice, institucijski repozitorij knjižnice, online baze podataka, digitalizirana građa knjižnice i poveznice na obrazovne sadržaje matične ustanove te institucijske repozitorije i digitalne zbirke drugih knjižnica ili ustanova. Rezultati istraživanja pokazali su zastupljenost širokog spektra obrazovnih izvora informacija na mrežnim mjestima knjižnica, pri čemu su u međusobnoj usporedbi knjižnica obrazovni izvori u većoj mjeri zastupljeni kod inozemnih visokoškolskih knjižnica.
Abstract (english) The paper deals with academic libraries in web space, which appear in response to increased representation and access to various online information resources for educational purposes. By moving educational orientation in web environments libraries, as holders and providers of information and knowledge, transform and adapt their management in accordance with new requirements and needs of their users. In addition to providing printed resources, their focus is on ensuring and providing access to an increasing number of information resources in electronic form. In order to support the learning, teaching and research processes, academic libraries are turning to the development of web educational spaces, where the emphasis is on the provision of materials and information about the same in electronic form. Numerous information resources for learning within their web sites include reserve and exam materials, newly acquired titles, institutional repositories, databases, collections of digitized materials and selected resources on the internet. The role of academic libraries in creating and promoting knowledge is irreplaceable and by facilitating remote access to information resources on the web, they support the educational procedure, participate in the teaching and educational process and actively support the curriculum in the parent institution. For the purposes of work, research of web educational resources in Croatioan and foreign academic libraries was conducted. The research sought to determine the representation of information resources for learning purposes on the library web pages. The sample consisted of ten Croatian and ten foreign academic libraries, whose websites were analyzed in relation to their own library resources and links to resources of other libraries/institutions. Analysis included reserve and exam materials, library's newly acquired publications, institutional library repository, databases, digitized library material and the links library provides to the educational materials of the parent institution and to the institutional repositories and digital collections of other libraries or institutions. The results have shown the presence of a wide range of educational information resources on library web sites, while in the comparison of libraries, resources are being more extensively represented by foreign academic libraries.
Keywords
Visokoškolske knjižnice
učenje
obrazovni materijali
Keywords (english)
Academic libraries
learning
educational resources
Language croatian
URN:NBN urn:nbn:hr:162:295279
Study programme Title: Library and Information Science Study programme type: university Study level: graduate Academic / professional title: magistar/magistra informacijskih znanosti (magistar/magistra informacijskih znanosti)
Type of resource Text
File origin Born digital
Access conditions Access restricted to students and staff of home institution
Terms of use
Created on 2019-01-24 09:27:05