Title Utjecaj globalizacije i informatizacije na društveno odgovorno poslovanje u RH
Title (english) The impact of globalization and information on corporate social responsibility in Croatia
Author Hrvoje Marcelić
Mentor Ivica Zdrilić (mentor)
Committee member Ivica Zdrilić (predsjednik povjerenstva)
Committee member Jurica Bosna (član povjerenstva)
Committee member Mladen Rajko (član povjerenstva)
Granter University of Zadar (Department of Economics) Zadar
Defense date and country 2019-03-27, Croatia
Scientific / art field, discipline and subdiscipline SOCIAL SCIENCES Economics
Abstract Tema koju ovaj rad obrađuje je društveno odgovorno poslovanje u Republici Hrvatskoj kao posljedica informatizacije i globalizacije. Rad je podijeljen u četiri poglavlja i to: uvodni dio u kojem su definirani ciljevi istraživanja i metode istraživanja, i ostala tri poglavlja koja obrađuju tri dimenzije iz naslova: informatizacija, globalizacija i društveno odgovorno poslovanje. Za svaku od tri dimenzije dan je općeniti prikaz i razrada pojmova pa su tako u poglavlju o „globalizaciji“ dane definicije različitih autora kako bi se čitatelju predočila što jasnija slika o samom pojmu. Specifičnosti globalizacije opisane su kroz tipove globaliteta, a protumačen je i utjecaj na gospodarstvo u RH u vremenu ekonomske krize 2008. U poglavlju o „Informatizaciji“ prikazani su počeci u RH, uvođenje elektroničkog poslovanja, a prikazane su i osnovne odrednice dokumenta „Strategija e-Hrvatska 2020“ čiji je autor Javna uprava RH. Također, dana je SWOT analiza (snaga, slabost, mogućnosti i prijetnje) hrvatskog informacijsko-komunikacijskog sektora i izvješće o digitalnom razvoju Europe za Hrvatsku. U poglavlju o „Društveno odgovornom poslovanju“ prikazane su temeljne odrednice i definicija, preduvjeti za uvođenje DOP-a i prednosti uvođenja takve vrste poslovanja. U posljednjem poglavlju „Utjecaj globalizacije na društveno odgovorno poslovanje u RH“ navedena je „prva konferencija UN-a o okolišu i razvoju“ održana 1972. u Stockholmu koja se smatra početkom razvoja društvene odgovornosti. Članstvo republike Hrvatske u međunarodnim organizacijama,u raznim područjima društvene djelatnosti, i ulazak na globalno, europsko tržište, dva su najistaknutija parametra koja (prema mišljenju autora) utječu na oblikovanje poslovanja, a posebno društveno odgovornog poslovanja u RH. Zaključak ovog rada je da postoji veliki utjecaj globalizacije i informatizacije na širenje svijesti o društveno odgovornom poslovanju. Na kraju rada dan je sažetak (Abstract) s popisom korištene literature.
Abstract (english) The topic of this paper is socially responsible business in the Republic of Croatia as a consequence of informatization and globalization. The paper is divided into four chapters: the introductory part which defines the aims of research and the research methods, and the other three chapters that address the three dimensions of the title: Informatization, Globalization and Corporate Social Responsibility. For each of the three dimensions, there is a general overview and conceptualization, thus, in the chapter on “Globalization” the definitions of different authors are given in order to provide a clear picture of the term itself. The specifics of globalization are described through the types of globality and the impact on the economy in the Republic of Croatia during the economic crisis of 2008. In the section on “Informatization”, its beginnings in the Republic of Croatia are presented, the introduction of electronic business and the basic features of the document “e-Croatia 2020 Strategy” written by “The Public Administration of the Republic of Croatia”. There is also a SWOT analysis (strength, weakness, opportunities and threats) of the Croatian Information and Communication Sector and the Digital Development Report of Europe for Croatia. In the chapter on “Corporate Responsibility”, the basic definitions and fundamental determinants, the preconditions for introducing CSR and the advantages of introducing such business are presented. In the last chapter, “The Impact of Globalization on Socially Responsible Business in the Republic of Croatia”, the first UN Environment and Development Conference held in Stockholm in 1972 was introduced, considered to be the beginning of social responsibility development. The membership of the Republic of Croatia in international organizations (in various areas of social activity) and entry into the global (European) market are two of the most prominent parameters which, in the opinion of author, affect the design of business and especially socially responsible business in the Republic of Croatia. The conclusion of this paper is that there is a great influence of globalization and informatization on dissemination of socially responsible business. At the end of the thesis, there is a summary (Abstract) with a list of references.
Keywords
Informatizacija
Globalizacija
Društveno odgovorno poslovanje
Republika Hrvatska
Održivost
Promjene u poslovanju
Keywords (english)
Informatization
Globalization
Social Responsibility
Republic of Croatia
Sustainability
Language croatian
URN:NBN urn:nbn:hr:162:270593
Study programme Title: Management Study programme type: university Study level: graduate Academic / professional title: magistar/magistra ekonomije (magistar/magistra ekonomije)
Type of resource Text
File origin Born digital
Access conditions Access restricted to students and staff of home institution
Terms of use
Created on 2019-04-05 12:52:59