Abstract | U dosad provedenim istraživanjima utvrđena je razina kompetencija koje posjeduju učitelji u svezi s provedbom sata tjelesne i zdravstvene kulture. Dokazano je kako je razina kompetencija učitelja u razrednoj nastavi u nekim segmentima visoka, a u nekim umjerena ili niska. Cilj ovog istraživanja bio je utvrditi razinu kompetencija učitelja i studenata koje su potrebne za provođenje sata tjelesne i zdravstvene kulture. Sekundarni cilj je bio utvrditi razlike u razini kompetencija učitelja i studenata.
Sudionici istraživanja bili su učitelji osnovnih škola u Dubrovniku ( Osnovna škola „Marin Držić“, Osnovna škola „Lapad“, Osnovna škola „Antun Masle“, Osnovna škola „Marin Getaldić“ i Osnovna škola „Ivan Gundulić“) i studenti pete godine Odjela za izobrazbu učitelja i odgojitelja. Razina kompetencija učitelja i studenata za provedbu sata tjelesne i zdravstvene kulture procijenjena je uz pomoć hrvatske verzije upitnika Kompetencije u tjelesnom i zdravstvenom području (engl.: „Competencies in Physical Education Teaching:“, Al-Tawel i AlJaafreh, 2017). Odgovori na pitanja vrednovani su na Likertovoj skali od 5 stupnjeva.
Rezultati istraživanju su pokazali kako studenti procjenjuju svoje kompetencije za provođenje sata tjelesne i zdravstvene kulture nižima u odnosu na učitelje. Učitelji svoje ukupne kompetencije procjenjuju izrazito visokima, a studenti visokima. Studenti procjenjuju svoje kompetencije provedbe (AS=4,22) i kompetencije planiranje (AS=4,00) visokima, motivacijske kompetencije izrazito visokima (AS=4,51) kao i osobne i socijalne kompetencije (AS=4,17). Učitelji procjenjuju svoje kompetencije provedbe (AS=4,34) i planiranje (AS=4,30) visokima, motivacijske kompetencije (AS= 4,85) izrazito visokima kao i osobne i socijalne kompetencije (AS=4,60). Uočene su statistički značajne razlike u subskalama kompetencija potrebnih za provođenje sata tjelesne i zdravstvene kulture, motivacijskim kompetencijama te osobnim i socijalnim kompetencijama. Učitelji razinu svojih kompetencija za te tri subskale procjenjuju višima u odnosu na studente. Nadalje, istraživanjem je utvrđeno kako studenti dijele mišljenje da bi tijekom učiteljskog studija trebalo uvesti više prakse iz kineziološkog područja kako bi se poboljšale i unaprijedile njihove kompetencije potrebne za provođenje sata tjelesne i zdravstvene kulture.
Rezultati istraživanja mogu pomoći u osmišljavanju učinkovitijeg plana i programa Učiteljskog studija usmjerenih ka poboljšanju kompetencija koje će steći budući učitelji razredne nastave. |
Abstract (english) | Previously conducted research determined the level of competence possessed by teachers in connection with the implementation of hours of physical education. It has been shown that the level of competence of teachers in the classroom teaching in some areas is high, and in some moderate or low. The aim of this study was to determine the level of competency of teachers and students that are necessary to implement the hours of physical education. A secondary objective was to determine differences in the level between competency of teachers and students.
Study participants were teachers of primary schools in Dubrovnik (Primary school "Marin Držić" Elementary school "Lapad" Elementary School "Antun Masle," elementary school "Marin Getaldić" and Primary School "Ivan Gundulić") and students of the fifth year of the Department of training of teachers and educators. The level of competence of teachers and students to implement the hours of physical education was estimated with the Croatian version of the questionnaire competencies in physical education area (Eng.: "Competencies and Physical Education Teaching", Al-Tawel and AlJaafreh, 2017). Responses were evaluated based on the Likert scale of 5 points.
The results of the study showed that students assess their competence to carry out hours of physical education or below in relation to teachers. Teachers assess their total competencies extremely high, while students assess their total competencie high. Students assess their competence implementation (AR = 4.22) and competency planning (AR = 4.00) High, motivational competencies extremely high (AR = 4.51) as well as personal and social competence (AR = 4.17). Teachers assess their competence implementation (AR = 4.34) and planning (AR = 4.30) High, motivational competencies (AR = 4.85) extremely high as well as personal and social welfare competencies (AR = 4.60). Differences were statistically significant differences in the subscale’s competencies required for the implementation of hours of physical education. Teachers asses their level of competences for those three subcalves higher than students. Furthermore, research has established that students share the opinion that during the teachers' study more practice of Kinesiology areas should be introduced to improve and enhance their competence necessary to implement the hours of physical education.
The research results could help design more effective curriculum teacher studies aimed at improving the competencies that will gain as class teachers. |