Abstract | U obrazovnom sustavu Republike Hrvatske ne postoji opće prihvaćeni model upravljanja
ljudskim potencijalima u matematičkom području odgojno-obrazovnih ustanova. Opći cilj
istraživanja je na primjeru školskih ustanova Republike Hrvatske, a u matematičkom području,
utvrditi način na koji se upravlja ljudskim potencijalima te dati odgovor na postavljene
specifične ciljeve istraživanja:
kakva je uloga školskog menadžmenta, a kakva je uloga obrazovne politike
(Ministarstvo znanosti i obrazovanja, Agencija za odgoj i obrazovanje) u upravljanju
ljudskim potencijalima,
organizaciju menadžmenta školskih ustanova, struku članova, formalnu edukaciju i
ulogu pojedinih članova menadžmenta školske ustanove u upravljanju ljudskim
potencijalima,
koji su modeli i kriteriji koje koristi menadžment školske ustanove u upravljanju
ljudskim potencijalima,
postojanje i strukturu strategije upravljanja ljudskim potencijalima, plan zapošljavanja
i plan edukacije djelatnika,
kao i dati odgovor na postavljene hipoteze istraživanja:
H1: Pretpostavlja se da će postojati razlika između ravnatelja osnovnih i srednjih škola s
obzirom na šest indikatora strukturiranosti upravljanja ljudskim potencijalima u području
matematike, te da će navedeni indikatori biti povezani s razinom stručne spreme ravnatelja.
H2: Pretpostavlja se da će postojati razlika između aspekta radne okoline radnika u području
matematike.
Istraživanjem će biti obuhvaćene odgojno-obrazovne ustanove (osnovne i srednje škole) RH, a
provesti će se primjenom anketnog upitnika o upravljanju ljudskim potencijalima u
matematičkom području odgojno-obrazovnih ustanova koji je namijenjen ravnateljima Škola.
Na temelju rezultata istraživanja te relevantne literature, dati prijedlog modela upravljanja
ljudskim potencijalima u području matematike odgojno-obrazovnih ustanova Republike
Hrvatske prema strukturi: upravljačka struktura odgojno-obrazovne ustanove, zapošljavanje,
motivacija i edukacija odgojno-obrazovnih djelatnika. |
Abstract (english) | The Croatian educational system does not have a generally accepted model of human resources
management in the field of mathematics inside educational institutions. The general aim of this
research is to establish the way human resources are managed and give an answer to the
following specific research aims through an example of Croatian educational establishments in
the mathematics field:
the role of school management and the education policy (represented by The Ministry
of Science and Education & The Education and Teacher Training Agency) in human
resources management
school management organization, the members' profession, their formal education and
the role of individual school management members in managing human resources
models and criteria used by school management in managing human resources
exhistence and structure of human resources management strategy, the employment
plan and the employees training plan
This work also aims to give answers to the stated research hypothesis:
H1: It is assumed that there will be a difference between elementary and secondary school
principals considering the six indicators of human resources management structure in the field
of mathematics and that the named indicators will be connected with the level of professional
qualification of school principals.
H2: It is assumed that there will be a difference between the aspects of the working environment
for the employees in the mathematics field. The research will comprise both elementary and
secondary Croatian schools and it will be carried out by means of a survey for school principals
regarding human resources management in the mathematics field.
Based on research findings and relevant literature this work offers a model of human resources
management in the mathematics field of Croatian schools according to the following: school
management structure, employment, educators' motivation and training. |