Abstract | Korištenjem literature istražen je tlocrt kao važan arhitektonski element. Za postupno uvođenje u pojam tlocrta i razumijevanje njegove primjene u različitim djelatnostima, potrebno je poznavati osnove arhitekture. Arhitektura je znanstveno, tehničko i umjetničko područje koje se bavi gradnjom kuća, zgrada, nebodera i svih drugih objekata koji imaju funkciju zadovoljenja čovjekove potrebe za pripadnošću nekom prostoru te ugodnošću tijekom boravka u istom. U teorijskom dijelu ovog rada iznesene su neke od mnogobrojnih definicija arhitekture, a govori se i o njenim elementima, odnosno konstrukciji koja nastaje spajanjem različitih vrsta materijala te vezi između oblika i funkcije. Isto tako, arhitektura i tlocrt su vrlo važni za urbanizam i hortikulturu. Urbanizam je umijeće planiranja i građenja gradova, a kroz pregled povijesti vidi se kako ima organički i geometrijski stvaranih gradova, ali i kombinacija tih dviju vrsta. S obzirom da su ljudi oduvijek imali potrebu za provođenjem svog vremena u prirodi i estetskim uređenjem iste, sve više se razvijala vrtna umjetnost te su se javile mnoge vrste parkova, a u ovom radu su, kao osnovne vrste, istaknuti engleski i francuski park. Istraženi su i sami počeci stvaranja tlocrta, njegov razvoj paralelno s razvojem arhitekture i društva, značenje i svrha te osnovni tipovi tlocrta, kretanje u takvim građevinama i iščitavanje elemenata tih tlocrta na primjerima. Ovaj diplomski rad uključuje i praktični dio, odnosno vlastito likovno istraživanje. Sastoji se od tri kreativne, velikim dijelom samostalno provedene likovne aktivnosti i likovnih radova s tlocrtom u svom središtu. Te likovne aktivnosti zamišljene su za izvedbu s učenicima trećeg i četvrtog razreda s obzirom da je u tim razredima, prema novom kurikulumu nastavnog predmeta Likovne kulture, tlocrt kao nastavni sadržaj predviđen za obradu. Vezano uz temu, i u kurikulumima predmeta Prirode i društva te Matematike nalaze se nastavni sadržaji s kojima je moguće ostvariti kreativne korelacije. |
Abstract (english) | Using the literature, floor plan as an important architectural element was explored. In order to gradually introduce the concept of floor plan and understand its function in various industries, it is necessary to know the basics of architecture. Architecture is a scientific, technical and artistic field that deals with the construction of houses, buildings, skyscrapers and any other object that is meant to satisfy one’s need to belong to a space and be comfortable in it. In the theoretical part of this thesis, some of the numerous definitions of architecture are presented, in addition to its elements, in other words, the construction created by combining different types of materials, and the relationship between form and function. Likewise, architecture and floor plan are very important for urbanism and horticulture. Urbanism is the art of planning and building cities, and a review of history shows that there are organically and geometrically created cities, but also combinations of these two types. Since people have always had the need to spend their time in nature and for it to be aesthetically pleasing, garden art developed greatly and many types of parks appeared, of which the basic types, English and French park, are highlighted in the thesis. The very beginnings of creating floor plan, its development alongside the development of architecture and society, the meaning, purpose and basic types of floor plan, movement in such buildings and interpreting the elements of those floor plans on examples have also been explored. This master’s thesis includes a practical part as well, an individual art research. It consists of three creative, largely self-conducted art activities and artworks concerning floor plan. The researched art activities are designed to be studied with third and fourth grade students, given that in these grades, according to the new curriculum of the subject of Art, floor plan as a teaching content is intended for processing. In the curricula for Nature and Society and Mathematics are also teaching contents which can be creatively correlated. |