Title Funkcija manifestacijskog turizma u lokalnoj zajednici
Title (english) The function of event tourism in the local community
Author Dora Josipa Dežmalj
Mentor Tomislav Klarin (mentor)
Committee member Gabrijela Vidić (predsjednik povjerenstva)
Committee member Tomislav Klarin (član povjerenstva)
Committee member Božena Krce Miočić (član povjerenstva)
Granter University of Zadar (Department of Tourism and Communication Sciences) Zadar
Defense date and country 2021-10-19, Croatia
Scientific / art field, discipline and subdiscipline SOCIAL SCIENCES Economics Trade and Tourism
Abstract Turizam je kompleksan i složen fenomen sačinjen od mnogobrojnih djelatnosti koje se međusobno isprepliću i nadopunjuju. Suvremeni su turistički trendovi modernog doba, koji se javljaju na turističkom tržištu, doveli do odmicanja od masovnog turizma, kao i do razvoja i rasta popularnosti novih specifičnih vidova i oblika turizma. Jedan od tih specifičnih oblika turizma je i manifestacijski turizam. Iz perspektive turističke destinacije manifestacijski turizam grada jest razvoj i marketing planiranih manifestacija kao turističkih atrakcija, katalizatora, animatora, kreatora imidža i marketinga mjesta. Danas turistički potrošači od turističkih destinacija zahtijevaju mnogo više nego li prije – zahtijevaju jedinstveno životno iskustvo. Jedinstvena iskustva stvaraju posebnu povezanost posjetitelja s turističkom destinacijom koju posjećuju, a očituju se kroz neprestan razvoj, nadograđivanje ponude i usavršavanje manifestacijska i samog turističkog proizvoda destinacije. Naravno, manifestacijski turizam ima pozitivne i negativne učinke na sve svoje dionike, posebice na domicilno stanovništvo. Lokalno stanovništvo je srž i kamen temeljac autohtonosti grada Zadra kao turističke destinacije. Pomoću lokalnog stanovništva opstaju kultura, tradicije i zadarski običaji te ostaju očuvani generacijama, a susretljivost i gostoprimstvo Zadrana predstavljaju najvažnije elemente turističke ponude Grada. Fenomen simbioze turističke destinacije i njezina lokalnog stanovništva zaista je fascinantan. Cilj je ovoga rada kroz intervjuiranje interesnih skupina (lokalni stanovnici, predstavnici turističke zajednice i ostali dionici u turizmu) prikazati glavne prednosti i nedostatke manifestacijskog turizma, razloge zbog kojih je došlo do povećanja potražnje za manifestacijama, stavove i zadovoljstvo lokalnog stanovništva prema manifestacijama i manifestacijskom turizmu, utvrditi sve učinke manifestacijskog turizma na lokalnu zajednicu te odrediti potencijale prilike u manifestacijskom turizmu koje bi potpomogle u pozicioniranju i razvoju grada Zadra kao destinacije manifestacijskog turizma na turističkom tržištu.
Abstract (english) Tourism is a complex phenomenon made of various activities that interwoven each other and complement each other. Contemporary trends of today that are appearing on the tourist market have led to the removal of mass tourism, as well as to the development of new specific forms of tourism. One of these specific forms of tourism is also manifestation tourism. From the destination perspective, the city's event tourism is the development and marketing of planned events as tourist attractions, catalysts, animators, image creators, and marketing sites. Today, consumers require much more from the destination than before, they require a unique life experience from tourist destinations. Unique experiences create a special link between tourists and tourist destination, and they are manifested through the constant improvement of the event tourism of tourist destinations. Of course, event tourism has positive and negative effects on the stakeholders, especially on the domicile population. The local population is the core and the fundamental precondition of Zadar's fundamental values as a tourist destination - through the local population, culture, tradition, and old Zadar customs remain preserved for generations, and the hospitality of locals in Zadar is the representation of the most crucial elements of the tourist offer of the city. The phenomenon of the symbiosis of tourist destinations and its local population is really fascinating. The aim of this paper is (local residents, representatives of the tourist community and other stakeholders in tourism) to show, the main advantages and disadvantages Manifestation tourism, the reasons why the demand for manifestations, the views and satisfaction of the local population towards manifestations and manifestation tourism and determine their impact on the development of the destination through interviewing of interest groups.
Keywords
turizam
manifestacijski turizam
lokalno stanovništvo
grad Zadar
Keywords (english)
tourism
manifestation tourism
local population
city of Zadar
Language croatian
URN:NBN urn:nbn:hr:162:503125
Study programme Title: Entrepreneurship in Culture and Tourism Study programme type: university Study level: graduate Academic / professional title: magistar/magistra ekonomije (magistar/magistra ekonomije)
Type of resource Text
File origin Born digital
Access conditions Access restricted to students and staff of home institution
Terms of use
Created on 2021-11-03 12:57:18