Abstract | Kvalitetan odnos među suradnicima jedan je od ključnih faktora svake organizacije, pa tako i kod odgojno-obrazovne ustanove za predškolski odgoj i obrazovanje. Glavni cilj istraživanja bio je ispitati kako odgajatelji procjenjuju kvalitetu svojeg odnosa sa stručnim suradnicima; pedagogom, psihologom, zdravstvenim voditeljem i stručnjakom edukacijsko-rehabilitacijskog profila (edukacijski rehabilitator, logoped, socijalni pedagog). Na početku rada definirani su odnosi, što pridonosi njihovoj kvaliteti, kako funkcionira timski rad u vrtiću te koje su moguće barijere. Nadalje, prikazane su uloge svih stručnih suradnika i opisana je njihova suradnja sa odgajateljima. Na kraju rada prikazani su rezultati istraživanja koje je provedeno u četiri županije, Zadarska, Karlovačka, Zagrebačka i Grad Zagreb koji pokazuju da se odgajatelji često susreću sa nekoliko problema tj. barijerama koje ih ometaju u želji za kvalitetnim odnosom sa stručnim suradnicima. Najčešće su to želja za većom prisutnosti stručnih suradnika u odgojnoobrazovnim skupinama, ravnopravan odnos, želja za iskrenom i otvorenom komunikacijom, veća otvorenost i uvažavanje prijedloga te pružanje veće podrške u radu s roditeljima. |
Abstract (english) | A quality relationship between co-workers is one of the key factors of every organization, including preschool education institutions. The main goal of the research was to gain insight into the assessment of precshool teacher ant the relationship between them and professional associates; pedagogue, psychologist, health manager and expert in educational and rehabilitation profile (educational rehabilitator, speech therapist, social pedagogue). At the beginning of the work, relationships are defined, what contributes to their quality, how teamwork works in kindergarten and what are the possible barriers. Furthermore, the roles of all professional associates are presented and their cooperation with educators is described. At the end of the paper, the results of the research conducted in four counties, Zadar, Karlovačka, Zagrebačka and the City of Zagreb, are presented, which show that preschool teacher often encounter several problems, ie. barriers that hinder them in their desire for a quality relationship with professional colleagues. Most often, these are the desire for a greater presence of professional associates in educational groups, an equal relationship, a desire for honest and open communication, greater openness and respect for suggestions, and greater support in working with parents. |