Abstract | U menadţerskoj teoriji je velika pozornost posvećena poticanju zaposlenika na bolje rezultate jer jedino sa izgradnjom kvalitetnog motivacijskog sustava moţe pomoći organizaciji da poveća svoju konkurentsku sposobnost i vrijednost. Veliki interes za motivaciju u osnovi ima tri razloga: poboljšanje proizvodnosti, efikasnosti i kreativnosti rada, poboljšanje kvalitete radnog ţivota u organizacijama te jaĉanje konkurentske sposobnosti i uspješnosti poduzeća. Motivacija je općeniti pojam koji se odnosi na cijeli skup nagona, zahtjeva, potreba, ţelja i sliĉnih sila.
Motiviranje zaposlenika je jedan od kluĉnih zadataka i funkcija managera. Temeljno je da se motivacija mora temeljiti na onome što se ţeli postići, znaĉi treba nagraĊivati ono ĉega ţelimo da bude više, odnosno poticati one oblike ponašanja koji vode ostvarivanju ciljeva organizacije.
Vrednovanje rada i motiviranje zaposlenika i menadţera od kljuĉne je vaţnosti za kratkoroĉnu, dugoroĉnu i projektnu uspješnost svakog poduzeća.
Motivacija i zadovoljstvo zaposlenika kljuĉna su podruĉja zanimanja suvremenog menadţmenta ljudskih potencijala, jer jedino se izgradnjom dobrog motivacijskog sustava moţe pomoći organizaciji da poveća svoju konkurentsku sposobnost i vrijednost poduzeća. Motivacija je kljuĉna za visoke standarde poslovanja, za poticanje kreativnosti, stvaralaštva i inovativnosti, za profesionalni razvoj zaposlenih i njihovo zadrţavanje u poduzeću. Napredovanja, simboli statusa, priznanja, plaće i druge materijalne kompenzacije vidljivi su mehanizmi alokacije specifiĉnih nagrada i vrednovanja rada unutar politike i prakse svake pojedinaĉne organizacije. |
Abstract (english) | In managerial theory, great attention is devoted to encouraging employees to make better results, as building on a quality motivational system can help the organization increase its competitive ability and value. There are three reasons for a great interest in motivation: improving productivity, efficiency and creativity, improving the quality of working life in organizations, and strengthening the company's competitive abilities and performance.
Motivation is a general term that refers to the whole set of impulses, demands, needs, desires, and similar forces.
Motivating employees is one of the key tasks and functions of a manager. It is fundamental that motivation must be based on what is to be achieved, meaning to reward what we want to be more or to encourage those forms of behavior that lead to achieving the goals of the organization.
Valuing work and motivating employees and managers is crucial to the short-term, long-term and project effectiveness of each business.
Motivation and employee satisfaction are key areas of contemporary human resource management because only building a good motivational system can help the organization increase its competitive ability and value to the company. Motivation is key to high standards of business, to encourage creativity, creativity and innovation, to professional development of employees and their retention in the enterprise. Advancements, status symbols, acknowledgments, salaries, and other material compensations have mechanisms for allocating specific prizes and evaluating work within the policy and practice of each individual organization. |