Abstract | Kvaliteta je posljednjih 10, možda i više godina postala središnja preokupacija institucija,
kompanija, javnih poduzeća te neprofitnih organizacija u Europi, pa i cijelom svijetu. U
svakodnevnom svijetu najveću također i presudnu ulogu odigrala su načela norme ISO 9001
što uključuje usmjernost na kupca, procesni pristup, vođenje, uključenost ljudi, odlučivanje na
temelju činjenica te upravljanje odnosima. Uz normu ISO 9001, postoje norme koje su veću
pozornost usmjerile te su opredijeljene u jednu ulogu. Norma ISO 14001:2015 svoju je ulogu
posvetila zahtjevima za sustav održavanja okoliša, te uvelike pomaže nekim organizacijama da
povećaju svoju uspješnost u upravljanju okolišem na način da učinkovito koristi resurse,
izbjegavanjem i smanjenjem nastajanja otpada gdje dolazi do većeg povjerenja,
zainteresiranosti te povećanja konkurentnosti. Norma je namijenjena organizacijama ili
institucijama koje nastoje svojom odgovornošću upravljati na sustavan način. Zatim norma ISO
26000 odnosno smjernice o društvenoj odgovornosti odnosi se na zahtjeve i upute o osnovnim
načelima društvene odgovornosti, prepoznavanju iste, suradnji s dionicima, ključnim temama,
pitanjima koja se odnose na društvenu odgovornost i načinu integracije društveno odgovornoga
ponašanja u organizaciji.
Spomenute norme primjenjive su na registriranom društvu čiji je osnivač Institut Plavi svijet
d.o.o. koji pruža profesionalno savjetovanje organizacijama i tvrtkama o pitanjima zaštite
okoliša i vrsta, razvoj stručnih analiza utjecaja na okoliš, promatranje morskih sisavaca i još
mnogo drugih vještina i kvalifikacija. |