Abstract | Današnji vinari suočeni su sa snažnom konkurencijom na tržištu, posebno od ulaska Republike Hrvatske u Europsku uniju te se javlja potreba za jačanjem marketinških komunikacija kako bi se hrvatska vina izdvojila među potrošačima. Stoga se u ovom radu pristupa cjelovitoj analizi korištenja različitih oblika integrirane marketinške komunikacije (oglašavanje, unapređenje prodaje, osobna prodaja, direktni marketing, internet, odnosi s javnošću i publicitet) vinarija koje posluju u Republici Hrvatskoj.
Problem na koji se fokusira ovaj specijalistički diplomski stručni rad je nedovoljna informiranost o strategijama integriranog marketinškog komuniciranja vinarija u Republici Hrvatskoj. Predmet istraživanja su strategije i načini integriranog marketinškog komuniciranja vinarija u Republici Hrvatskoj, kao i analiza integriranog marketinškog komuniciranja odabrane vinarije Čobanković. U svrhu istraživanja provedena je metoda dubinskog intervjua sa stručnjacima, tj. voditeljima marketinga osam većih vinarija u Republici Hrvatskoj te je korištena dostupna domaća i strana stručna literatura vezana uz problem i predmet istraživanja. U radu su detaljno interpretirani odgovori dobiveni na svako pitanje iz dubinskog intervjua te je izveden skupni zaključak istraživanja.
Rezultati istraživanja pokazali su kako je integrirano marketinško komuniciranje važan dio promocije hrvatskih vinarija te ispitanici smatraju kako sam proces, kao i sve aktivnosti integriranog marketinškog komuniciranja dovode do povećanja prodaje i pozitivnog utjecaja na poboljšanje imidža i prepoznatljivost vina. Osim toga, u istraživanju se spoznalo kako je osobna prodaja te odnosi s javnošću najučinkovitiji oblik marketinške komunikacije u cilju povećanja prepoznatljivosti i poboljšanje imidža vinarija u Republici Hrvatskoj.
Nakon provedenog istraživanja, obrade rezultata i zaključka istraživanja, iznesen je prijedlog unapređenja promocijske strategije za odabranu vinariju Čobanković. |
Abstract (english) | Today's winemakers are facing an intese competition in the market, especially since Croatia entered the European Union. Therefore, a need for strengthening the marketing communications in order to make Croatian wines stand out among consumers has increased. Because of that, this paper approaches a comprehensive analysis of the use of various forms of integrated marketing communication (advertising, sales, promotion, personal selling, direct marketing, Internet, public relation and publicity) of wineries operating in the Republic of Croatia.
The focus of this thesis is on insufficient information on the strategies of integrated marketing communication of wineries in the Republic of Croatia. However, the subject of this research are strategies and methods of integrated marketing communication of wineries in the Republic of Croatia, as well as analysis of integrated marketing communication of selected winery Čobanković. Methods of in-depth interview with experts and marketing managers of eight major wineries in the Republic of Croatia were used for the purpose of the research. Further on, I used domestic and foreign professional literature related to the problem and subject of the research. In the paper, the answers to each interview question were interpreted in detail and a summary of the research was drawn.
The results of the research showed that integrated marketing communication is an important part of the promotion of Croatian wineries. Furthermore, the process as well as all activities of integrated marketing communications lead to increased sales and a positive impact on improving the image and and recognizability of wine. In addition, the study found that personal selling and public relations are the most effective forms of marketing communication in order to increase the visibility and improve the image of wineries in the Republic of Croatia.
After conducting the research, processing the result and concluding the research, a suggestion for improving the promotional strategy for the selected Čobanković winery was presented. |