Abstract | Specijalistički diplomski rad analizira kriznu komunikaciju na društvenoj mreži X (Twitter)1, koristeći teroristički napad u Christchurchu na Novom Zelandu, 15. ožujka 2019., kao studiju slučaja. Cilj je istražiti, analizirati i opisati komunikacijske strategije i taktike korištene tijekom i nakon izabranog događaja. Rad nudi uvid u važnosti analize krizne komunikacije na društvenim mrežama u suvremenom društvu, ističući globalni utjecaj konkretnog slučaja na primjeru društvene mreže X (Twitter) koja je česta platforma koju pojedinci i institucije koriste radi dijeljenja informacija i reakcija javnosti u kriznim situacijama.
Ciljevi istraživanja uključuju razumijevanje reakcija nadležnih institucija, organizacija i ključnih pojedinaca na teroristički napad putem društvene mreže X (Twitter), načine komunikacije s medijima i javnošću te prirodu prenesenih poruka. Istraživačka pitanja usmjerena su na identifikaciju ključnih komunikacijskih taktika, reakcije publike na objave i širenje informacija među korisnicima X-a, na odabranom kriznom događaju, pri čemu je naglasak na simptomatičnom istraživanju koje može poslužiti kao motivacija za identificiranje dobrih i manje dobrih praksi uslijed kriznog događaja, te time i kao potencijalan uzor za model planiranja krizne komunikacije.
U tom kontekstu, u radu se teorijska osnova primjenjuje radi provedbe analize na namjerno odabranom uzorku objava na navedenoj društvenoj mreži, te nastavno na analizu, iznosi se prijedlog mogućeg modela kriznog komuniciranja na odabranoj društvenoj mreži u slučaju mogućih budućih kriznih situacija. |
Abstract (english) | This master's thesis analyzes crisis communication on the social media platform X (Twitter), using the terrorist attack in Christchurch, New Zealand, on March 15, 2019, as a case study. The objective is to investigate, analyze, and describe the communication strategies and tactics employed during and after the selected event. The thesis provides insights into the importance of analyzing crisis communication on social media in contemporary society, highlighting the global impact of the specific case through the example of the X (Twitter) platform, which is frequently used by individuals and institutions to share information and public reactions in crisis situations.
The research aims to understand the responses of relevant institutions, organizations, and key individuals to the terrorist attack via X (Twitter), the methods of communication with the media and the public, and the nature of the messages conveyed. The research questions focus on identifying key communication tactics, audience reactions to posts, and the dissemination of information among X - users during the selected crisis event. The emphasis is on a symptomatic investigation that can serve as a basis for identifying best and less effective practices in crisis events, thereby potentially providing a model for planning crisis communication. In this context, the theoretical framework is applied to conduct an analysis of a deliberately chosen sample of posts on the mentioned social media platform, followed by a proposal for a possible crisis communication model on the selected platform in the event of future crisis situations. |