Abstract | U posljednjih nekoliko godina, mnogi mladenci odlučuju izbjeći tradicionalne proslave vjenčanja, te se odlučuju na sklapanje braka u dalekim ili egzotičnim destinacijama. Razvoj turizma, istraživanje svih predjela svijeta, te dostupnost destinacija omogućili su razvoj inovativne turističke ponude vjenčanja. U današnje vrijeme organizacija vjenčanja nije posao kojim se bave samo i isključivo mladenci, već se za njih angažiraju i organizacije koje su posebno specijalizirale svoje poslovanje kako bi njihova usluga bila na visokoj razini djelovanja. Te osobe su organizatori vjenčanja, koji svojim znanjem i stručnošću mogu u potpunosti ukloniti brigu, stres i neizvjesnost koji nastaju tijekom organizacije svih dijelova vjenčanja, od njegove ideje do realizacije svih dijelova. Uz to, počeo se razvijati interes za obilježavanjem “posebnog dana” na što atraktivniji način. A sve to započinje s atraktivnom i posebnom lokacijom. Hrvatska ima sve preduvjete koji bi trebali jednoj destinaciji kako bi ona bila atraktivna i poželjna u očima mladenaca. No postavlja se pitanje je li sve to dovoljno, odnosno čini li se sve kako bi ti preduvjeti bili kvalitetan temelj za konkretnu turističku ponudu organizacije destinacijskih vjenčanja – vjenčanja za turiste.
U ovom radu je ispitana postojeća turistička ponuda organizacije destinacijskih vjenčanja, koja bi mogla postati novi oblik turističke ponude Hrvatske i dodatni razlog za veću posjećenost Hrvatske kako u sezoni, tako i izvan nje. Kroz rad su istražene i specifičnosti destinacijskih vjenčanja, analizirana mogućnost razvoja i status postojeće ponude organizacijskih vjenčanja u Hrvatskoj, te navedne potencijalne lokacije koje se mogu iskoristiti u svrhu destinacijskih vjenčanja u Hrvatskoj. Uz navedeno ispitani su najveći izazovi i ograničenja koja se javljaju kod razvoja ponude destinacijskih vjenčanja u Hrvatskoj. Odabrano je pet relevantnih sudionika, četiri agencije specijalizirane za ponudu destinacijskih vjenčanja i jedna organizacija destinacijskih vjenčanja, koji su u ovu svrhu ispitani. Na temelju razgovora sa njima, predložene su smjernice za daljnji razvoj ove ponude. |
Abstract (english) | The last few years have seen many newlyweds decide to pass on traditional wedding ceremonies and opt for eloping in far away or exotic destinations. The expanding tourism industry, with vast opportunities to explore every remote corner of the world and the diverse offer of destinations, has enabled the development of an innovative tourism product - the destination wedding. Today wedding planning is not the sole responsibility of the future bride and groom, but also of businesses specialized specifically to execute wedding services at a higher performance level. These professonal wedding planners organize weddings using their knowledge and expertise to completely remove concern, stress and uncertainty that are sure to arise in the process of planning all aspects of a wedding, from the inital concept to the realization of all of its parts. At the same time interest for marking the "special day" in a more elaborate fashion has also increased. Everything begins with an attractive and special location. Croatia has all the prerequisites of an attractive and desirable weddng destination in the eyes of newlyweds. The question is whether those prerequisites alone are enough, or rather - are they being put to use as solid foundations for the development of a specific tourist offer of destination weddings - weddings for tourists.
This paper examines the existing tourist offer of destination weddings that could become a new form of Croatia's tourist offer and an additional reason for greater visitor interest for Croatia both in season and throughout the year. The particularities of destination weddings have been explored, the implied development possibilities and the current status of existing wedding offers in Croatia has been analyzed, and a review of potential wedding destination locations has been provided. In addition to the above, the paper has noted the biggest challenges and limitations that arise from the development of destination wedding offers in Croatia. Five relevant stakeholders, four travel agencies specialized for destination wedding offers and one destination wedding planner, were selected and will be examined for the purpose of this research paper. Suggestions for the further development of this niche are proposed based on the above mentioned stakeholder discussions. |