Abstract | Kultura poklanjanja cvijeća u raznim prigodama prisutna je u cijelom svijetu od davnina. Cvjetne vrste koje se poklanjaju bilo komadno ili kao aranžirano cvijeće ovise o prigodi, navikama kupaca i kulturi stanovništva.
U Hrvatskoj je poklanjanje cvijeća, pa samim time i kupnja, daleko ispod prosjeka drugih zemalja, a i sam izbor cvjetnih vrsta je puno uži, sveden na svega nekoliko vrsta. Cilj ovog istraživanja je utvrditi koje vrste rezanog cvijeća se najviše prodaju. U svrhu ovog istraživanja provedena je analiza prodaje rezanog cvijeća u cvjećarnici „Camellia“ u Križevcima. Istražena je prodaja rezanog cvijeća u 2017. godini na osnovu podataka cvjećarnice, te prodaja rezanog cvijeća i navike kupaca u 2018. godini putem anketnog upitnika.
Rezultati istraživanja pokazuju da je u 2017. godini prodano najviše ruža, karanfila, margareta, lizijantusa i alstromerija. Prema rezultatima ankete provedene među kupcima cvjećarnice u 2018. godini najviše se kupuju ruže, ljiljani, alstromerije, margarete i karanfili. Navedene vrste kupuju se više u obliku aranžmana, a manje komadno. Najčešće prigode za koje se poklanja cvijeće su rođendani, godišnjice, Dan žena, vjenčanja, Valentinovo. |