Abstract | Ovaj završni rad prikazuje strateški audit odnosno analizu tvrtke Pevec d.d., analizu njegovog unutarnjeg i vanjskog okruženja kao i prilike i prijetnje za njegovo poslovanje. Tvrtku je 1990. godine u Bjelovaru osnovao Zdravko Pevec. To je prvi hrvatski trgovački lanac neprehrambene robe, posluje u svim krajevima Hrvatske, a izdvaja se prepoznatljivošću i posebnošću u odnosu na druge „uradi sam trgovine“. Nakon uspješnog izlaska iz stečaja 2012. godine, tvrtka postaje dioničko društvo i danas nudi više od 100 000 proizvoda za izgradnju, opremanje i uređenje doma i vrta. Jedini pravi konkurent trenutno joj je Bauhaus koji ima bolju i širu ponudu specijaliziranih proizvoda koje uvozi iz Njemačke, no zato ima i više cijene. Tvrtka Pevec d.d. ima 80% domaćih dobavljača, te prodaje velikim dijelom domaće proizvode. Pevec je konkurentniji ne samo cijenom nego i raspolaže odjelom tehnike koji Bauhaus nema.
U posljednjih četiri godine tvrtka Pevec d.d. bilježi financijski rast, ulaže u istraživanje i razvoj, marketing, informacijski sustav, a svjesna je i važnosti ljudskih resursa. Primjenjuje strategiju niskih cijena kako bi postigla prednost pred konkurentima i zadržala stalne kupce koji znaju što mogu očekivati bilo od usluge, bilo kvalitete proizvoda. Namjerava privući nove kupce jer je cjenovno povoljnija te nudi proizvode domaćih proizvođača koji osim u Pevecu se mogu naći na policama stranih država. Ovom strategijom tvrtka je ostvarila rast, širenje tržišta, položaj jednog od tri lidera u neprehrambenoj industriji u Hrvatskoj, zadobila je povjerenje kupaca, dobavljača, dioničara, zaposlenika. Iako bilježi rast, trenutno je opterećuju zaostali dugovi i neriješeni sudski sporovi za koje se tvrtka nada da će uspješno riješiti te će razumnim odlukama sačuvati 1419 radnih mjesta kao i imovinu i imidž tvrtke koji je stvarala dugi niz godina, a kojeg su cijenili i kupci i zaposlenici, poslovni partneri, a konačno i dioničari. |
Abstract (english) | This final paper presents the strategic audit or analysis of a company Pevec d.d., an analysis of its internal and external environment as well as the opportunities and threats to its business. The company was founded in 1990. by Zdravko Pevec in Bjelovar. It is the first Croatian non-food commodity chain, operates in all parts of Croatia, and is distinguished by its recognizability and specialty in relation to other „do it yourself“ shops. After a successful bankruptcy in 2012, it becomes a joint stock company and today it offers more than 100 000 products for building, equipping and decorating the home and garden. The only real competitor at the moment is Bauhaus which has a better and wider offer of specialized products imported from Germany, but there are also more prices. Pevec has 80% of domestic suppliers and sells a large part of domestic products. Pevec is more competitive not only in terms of price but also in the department of technology that Bauhaus does not have.
In the last four years Pevec d.d. notes financial growth, invests in research and development, marketing, information system, and is aware of the importance of human resources. Apply a low price strategy to gain edge over competitors and keep the constant buyers who know what to expect from any service or product quality. It intends to attract new customers because it is more affordable and offers products from domestic producers, which except in Pevec can be found on shelves of foreign countries. With this strategy the company has achieved growth, market expansion, position of one of the three leaders in non-food industry in Croatia, gained the trust of customers, suppliers, shareholders, employees. Although it is growing, it is currently burdened with outstanding debts and unresolved legal disputes that the company hopes to successfully resolve and will make reasonable decisions to preserve 1419 jobs as well as the property and image of a company that has been creating for many years and which was appreciated by both buyers and employees, business partners, and eventually shareholders. |