Title UTJECAJ MOBILNIH APLIKACIJA NA UČINKOVITOST KOMUNIKACIJE KOD STUDENTSKE POPULACIJE
Title (english) Impact of mobile applications on communication efficiency of student population
Author Iva Stipančević
Mentor Tanja Grmuša (mentor)
Committee member Sanja Rocco (predsjednik povjerenstva)
Committee member Neven Šipić (član povjerenstva)
Granter Zagreb School of Business Zagreb
Defense date and country 2019-07-12, Croatia
Scientific / art field, discipline and subdiscipline SOCIAL SCIENCES Economics
Abstract Predmet istraživanja ovog rada su mobilne aplikacije koje služe za pisanu komunikaciju među studentskom populacijom, njihov utjecaj s područja društvenog aspekta u smislu međusobne povezanosti studenata te lingvističkog aspekta online komunikacije. Ciljevi rada su istražiti utjecaj mobilnih aplikacija na učinkovitost komunikacije, ispitati razloge korištenja mobilnih aplikacija, utvrditi poznavanje mrežnog žargona i njegovu upotrebu, ispitati utjecaj usmene i pisane komunikacije na društvene odnose te istražiti preferirani oblik komunikacije. Istraživanje je provedeno pomoću online ankete u kojoj je sudjelovalo 132 studenata preddiplomskog stručnog i specijalističkog diplomskog stručnog studija marketinga i komunikacija na Poslovnom veleučilištu Zagreb. Uz navedeno istraživanje, proučeni su i teorijski aspekti komunikacije mladih u modernom društvu, kao i literatura koja govori o korištenju novih medija te novim komunikacijskim kanalima. Rezultati dobiveni istraživanjem potvrdili su glavnu hipotezu prema kojoj mobilne aplikacije imaju značajan utjecaj na učinkovitost komunikacije studentske populacije. Gotovo svi ispitanici prepoznali su mogućnost nastajanja nesporazuma prilikom komunikacije porukama. Potvrđene su i hipoteze da većina studenata mobilne aplikacije koristi u svrhu slanju poruka, a manje u svrhu poziva, kao i osnovni razlog korištenja – besplatne su i jednostavne. Nadalje, studenti su svojim stavovima potvrdili hipotezu koja upotrebu mrežnog žargona temelji na bržem, lakšem i jednostavnijem izražavanju emocija i stavova. U potpunosti je potvrđena i hipoteza prema kojoj usmena komunikacija doprinosi stvaranju dubljeg povezivanja, u odnosu na pisanu komunikaciju putem mobilnih aplikacija. Posljednja hipoteza koja se odnosi na odabir telefonskog poziva kao preferiranog komunikacijskog kanala za prijenos važne informacije također je potvrđena. Više od trećine studenata u tom bi slučaju, prednost dala pozivu, kako bi važnu informaciju prenijeli usmenim putem, a ne porukom. Istraživanje pokazuje da je studentska populacija prepoznala i prihvatila nove komunikacijske medije, koristeći ih u skladu sa svojim potrebama. Svjesni su prednosti i mana, kako usmenih tako i pisanih komunikacijskih kanala te imaju sposobnost upotrebe adekvatnog kanala, ovisno o situaciji u kojoj se nalaze.
Abstract (english) The subject of this paper is Mobile Messaging Apps that are used for written communication among the student population, their influence from the social aspect in terms of interconnectedness of students and the linguistic aspect of online communication. The objectives of the paper are to explore the impact of Mobile Messaging Apps on the effectiveness of communication, to examine the reasons for using Mobile Messaging Apps, to determine the knowledge of network jargon and its use, to examine the impact of oral and written communication on social relations and to explore the preferred form of communication. The research was conducted through an online survey involving 132 students of Professional undergraduate study and Specialist professional graduate study of Marketing and Communications on Zagreb School of Business. In addition to this research, the theoretical aspects of youth communication in modern society have been studied, as well as literature related to the use of new media and new communication channels. The results obtained by the study confirmed the main hypothesis according to which Mobile Messaging Apps have a significant impact on the effectiveness of the communication of the student population. Almost all respondents have recognized the potential for misunderstanding during communication through the Mobile Messaging Apps. It has been confirmed hypotheses that most students use Mobile Messaging Apps for sending messages, and less for the purpose of the call, as well as the basic reason for use - they are free of charge and uncomplicated. Furthermore, the students confirmed hypothesis that the use of the network jargon is based on a faster, easier and simpler expression of emotions and attitudes. The hypothesis that oral communication contributes to the creation of deeper connection, in relation to written communication through Mobile Messaging Apps, is fully confirmed. The last hypothesis concerning the selection of a telephone call as a preferred communication channel for transmitting important information is also confirmed. More than a third of the students would in that case give a call, so they could pass important information through oral communication rather than through the message. The research shows that the student population has recognized and accepted new communication media, using them according to their needs. They are aware of the advantages and disadvantages of both oral and written communication channels and could use the appropriate channel, depending on the situation they are in.
Keywords
mobilne aplikacije
učinkovitost komunikacije
komunikacijski kanali
studentska populacija
Keywords (english)
Mobile Messaging Apps
the effectiveness of communication
communication channels
student population
Language croatian
URN:NBN urn:nbn:hr:180:181105
Study programme Title: Marketing and communication management Study programme type: professional Study level: specialist graduate Academic / professional title: Stručni/a specijalist/ica marketinga i komunikacija (Stručni/a specijalist/ica marketinga i komunikacija)
Type of resource Text
File origin Born digital
Access conditions Access restricted to students and staff of home institution
Terms of use
Created on 2019-07-22 13:24:35