Title MEDIJI U ŽIVOTU DJECE: KOMUNIKOLOŠKI, SOCIOLOŠKI I ETIČKI ASPEKTI
Title (english) Media in the life of children: Communicational, social and ethical aspects
Author Petra Hubak
Mentor Tanja Grmuša (mentor)
Committee member Željka Zavišić (predsjednik povjerenstva)
Committee member Neven Šipić (član povjerenstva)
Granter Zagreb School of Business Zagreb
Defense date and country 2020-10-05, Croatia
Scientific / art field, discipline and subdiscipline SOCIAL SCIENCES Information and Communication Sciences Mass Media
Abstract Mediji imaju svoje korijene u početcima društvenih zajednica u kojima je postojala potreba za javnim priopćavanjem informacija. Snažan razvoj medija dogodio se tijekom 20. i početkom 21. stoljeća. Osim razvoja elektroničkih medija, za razvoj medija općenito zaslužne su društvene i humanističke znanosti, kao i konkretne društvene okolnosti. U današnje vrijeme svjedoci smo snažne ekspanzije medijskih sadržaja i u kvalitativnom i u kvantitativnom smislu. Medijske poruke različitih izvorišta prisutne su u svim društvima, a primatelji i kreatori poruka u međusobnom su vrlo živom, dinamičnom i kompleksnom odnosu. Mediji su sastavni dio naših života i to u svim fazama, uključujući čak i najraniju dob. Današnja djeca i mladi primaju većinu informacija putem masovnih medija. U vrtićima i školama primjena medija u odgoju i obrazovanju još uvijek nije dosegla razinu koja je potrebna kako bi djeca shvatila razliku između korištenja medija za učenje i za razonodu. Iznimno bitnu ulogu u izlaganju djece medijskim utjecajima imaju njihovi roditelji, pa je jedan od preduvjeta upravljanja utjecajima medija na djecu poznavanje mišljenja roditelja o izloženosti i poželjnosti efekata koje određeni medijski sadržaji imaju na djecu. Djeca, bez sumnje, nisu sigurna na internetu. Važnu ulogu u zaštiti djece od interneta imaju roditelji, škole te lokalna zajednica. U virtualnom svijetu, roditelji moraju voditi i odgajati djecu isto kako to čine u i stvarnom svijetu. Iako su mnoga djeca informatički pismenija od svojih roditelja, zbog čega su mnogi roditelji u strahu da ne mogu kvalitetno nadzirati dijete dok provodi vrijeme na internetu, pravovremena i kvalitetna edukacija može iznimno pomoći.
Abstract (english) The media has roots in the beginnings of social communities in which there was a need for public communication of information. Strong media development occurred during the 20th and early 21st centuries. In addition to the development of electronic media, the development of the media in general is due to the social sciences and humanities, as well as specific social circumstances. Nowadays, we are witnessing a strong expansion of media content in both qualitative and quantitative terms. Media messages from different sources are present in all societies, and recipients and creators of messages are in a very lively, dynamic and complex relationship with each other. The media is an integral part of our lives at all stages, including even the earliest age. Today’s children and young people receive most of the information through the mass media. In kindergartens and schools, the use of the media in education has not yet reached the level required for children to understand the difference between the use of the media for learning and for leisure. Their parents have an extremely important role in exposing children to media influences, so one of the preconditions for managing media influences on children is knowing parents' opinions about the exposure and desirability of the effects that certain media content has on children. Children, no doubt, are not safe on the internet. Parents, schools and the local community play an important role in protecting children from the Internet. In the virtual world, parents need to guide and raise their children the same way they do in the real world. Although many children are more computer literate than their parents, which is why many parents are afraid that they cannot monitor their child well while spending time online, timely and quality education can be extremely helpful.
Keywords
medij
uloga medija
mediji i djeca
medijska pismenost
virtualno nasilje
Keywords (english)
media
role of media
media and children
media literacy
cyberbullying
Language croatian
URN:NBN urn:nbn:hr:180:421804
Study programme Title: Marketing management Study programme type: professional Study level: undergraduate Academic / professional title: stručni prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) marketinga i komunikacija (stručni prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) marketinga i komunikacija)
Type of resource Text
File origin Born digital
Access conditions Access restricted to students and staff of home institution
Terms of use
Created on 2023-04-12 11:56:04