Title KRIZNO KOMUNICIRANJE POLITIČKIH STRANAKA U RH
Title (english) Crisis communication of political parties in Croatia
Author Vedran Kranjec
Mentor Goran Luburić (mentor)
Committee member Željka Zavišić (predsjednik povjerenstva)
Committee member Sanja Rocco (član povjerenstva)
Granter Zagreb School of Business Zagreb
Defense date and country 2016-12-07, Croatia
Scientific / art field, discipline and subdiscipline SOCIAL SCIENCES Information and Communication Sciences Communicology
Abstract Bilo da je riječ o tvrtkama ili političkim strankama, osnova dobrog poslovanja je u dobro postavljenoj komunikaciji, a to se naročito odražava u kriznim situacijama. Ovim sam radom pokušao složene situacije prikazati na jednostavan način jer to potvrđuje da se razumije suština problema i kako se treba s njime nositi kada se pojavi. Primjeri iz prakse u kombinaciji s teoretskim izlaganjima pojedinih autora pomogli su mi da sagledam suštinu kriznog komuniciranja. Jednostavno rečeno, bez dvosmjerne komunikacije nema uspjeha a ni rezultata. Za sve pa tako i za ovu aktivnost je potrebna dvosmjerna razmjena iskustava, znanja i vještina. Bez kombinacije ovih elemenata dolazi do komunikacije u obliku „pokvarenog telefona“. Ponekad, čak i tumačenje jedne riječi može uzrokovati složeni problem koji može zahtijevati objašnjenje na nekoliko stranica. Nekada se upravo zbog neprimjerene upotrebe jezičnih izraza može dogoditi neprepoznatljiva reakcija. Za jednu osobu može se raditi o beznačajnoj riječi dok kod druge može isprovocirati neprepoznatljivu reakciju. Stoga je potrebno paziti kod različitih načina izražavanja, naročito usmenog, upotrebu svake riječi pa čak i govora tijela. Kako ne bi došlo do kontraproduktivnog efekta, potrebno je dobro odvagati i razmisliti što u pojedinom kontekstu pojedina izrečena riječ znači. S obzirom na već navedeno, treba uvijek imati u vidu da se nitko nije naučen rodio, da treba biti svjestan te činjenice te da se za otklanjanje nedostataka treba konzultirati struku, u ovom slučaju stručnjake za komunikaciju odnosno komunikologe. Uz pomoć stručnjaka za komunikacijske vještine mogu se eliminirati svi oblici lošeg komuniciranja. Svatko tko ima redovito nastupe u javnosti, treba biti svjestan svojih komunikacijskih nedostataka te da se one mogu smanjiti. Nedavno smo se imali priliku susresti se s različitim načinima javnog nastupa na parlamentarnim izborima kada se bila angažirala profesionalna tvrtka za komunikacije i slučaj kada je angažman takve tvrtke zapostavljen. Posljedice zanemarivanja komunikacijskih vještina u javnim nastupima dovele su do gubitka parlamentarnih izbora.
Abstract (english) Whether it comes to companies or political parties, the basis of good business is located in a well settled communication, and this is particularly reflected in crises. With this, work I tried to show the complexity of the situation in a simple way because it confirms that the essence of the problem is understood and how it should be treated it when it occurs. Examples from praxis in combination with the theoretical presentations of the respective authors helped me to see the essence of crisis communication. For everything as well as for this activity the two-way exchange of experience, knowledge and skills are needed. Without the combination of these elements, the communication leads to the results in the form of a "broken telephone." Sometimes, even the interpretation of a single word can cause complex problems, which requires clarification on a few pages. Then because of the inappropriate use of language expression, the reaction could be very unrecognizable. For one person, it is either meaningless word while for the other can provoke an unrecognizable reaction. Therefore, it is necessary to pay attention to different kind of expressions, particularly verbal, use of each word and even body language. In order to avoid the counterproductive effect, it is necessary to balance well and consider it in the context of particular individual pronounced wordings. Referring to already mentioned, one should always keep in mind that no one is born taught to be aware of this fact and that the removal of shortcomings need to consult the profession, in this case, communication experts and communicators. With the help of experts in communication skills can be eliminated all forms of bad communication. Anyone who has regular presentations in public should be aware of own communication disadvantages and that they can be reduced. Recently we had the opportunity to meet with various modes of presentations in public when the professional company for communication is hired and the case when the involvement of such companies is left behind. The consequences of neglecting communication skills in public appearances lead to the loss of the parliamentary elections.
Keywords
kriza
komuniciranje
politička stranka
izbori i biračko tijelo
Keywords (english)
crisis communication
political parties
elections and the electorate
Language croatian
URN:NBN urn:nbn:hr:180:719078
Study programme Title: Marketing management Study programme type: professional Study level: undergraduate Academic / professional title: stručni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) ekonomije (stručni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) ekonomije)
Type of resource Text
File origin Born digital
Access conditions Access restricted to students and staff of home institution
Terms of use
Created on 2016-12-07 18:41:44