Abstract | U suvremenom poslovnom svijetu promjene postaju svakodnevica, a
prilagodljivost ključna menadžerska kompetencija. Upravo je Generacija Z ta koja svojim
dolaskom na tržište rada unosi izazove i novu dinamiku, a obuhvaća rođene od 1995. do
2012. godine. Poznavanje tehnologije, visoka očekivanja od poslodavca i stav su glavne
karakteristike ove generacije, a ključan faktor za uspjeh u upravljanju organizacijom leži u
prilagodljivosti menadžera na promjene koje dolaze s mladim generacijama. Svrha ovog rada
je identificirati različite generacije i opisati kako se generacije razlikuju u stavovima,
vrijednostima, ponašanju te u radnoj etici. Generacije koje se opisuju u radu su Baby boom
generacija, Generacija X, Generacija Y (Milenijalci) te Generacija Z. Razumijevanje
generacijskih razlika približit će se kroz psihološke aspekte, sociološke faktore te
komunikacijske izazove. Kako je Generacija Z ta koja trenutno stupa na tržište rada, kroz rad
se žele približiti karakteristike, očekivanja i vještine koje njeni pripadnici unose u poslovni
svijet. Karijera je do sada predstavljala nešto što se gradi godinama, a danas mladi
samouvjereno koračaju u poslovni svijet, mijenjaju poslove i karijere dok ne pronađu posao
koji im budi uzbuđenje i koji im daje smisao. Cilj rada je istražiti, na temelju sekundarnih
podataka, utjecaj Generacije Z u poslovanju što uključuje tehnološku pismenost, način
komunikacije, očekivanja od poslodavca te sam pristup radu. Nadalje, kroz primarno i
sekundarno istraživanje želi se saznati kako menadžeri danas gledaju na promjene koje
dolaze s novim generacijama te jesu li spremni na međugeneracijsku suradnju koja može biti
izazovna. Za potrebe provedbe istraživanja korišten je anketni upitnik izrađen u Google
Forms-u koji je ispitanicima poslan elektroničkom poštom. |