Abstract | Kao što je definirano od strane US Ministarstva zdravstva i socijalne skrbi, djeca s posebnim potrebama imaju ili je kod njih povećan rizik za kronične fizičke bolesti, poteškoće u razvoju, ponašanju ili emocionalnom stanju. Općenito njihove potrebe proizlaze iz niza stanja kao što su autizam, Downov sindrom, intelektualne teškoće, teškoće u razvoju, fizički invaliditeti, kao što su npr. cerebralna paraliza, mišićne distrofije i dr. Gotovo 7 od 10 djece s posebnim potrebama zdravstvene zaštite imaju poteškoća s tjelesnim funkcijama, kao što su disanje, gutanje ili kronične boli. Više od 60% djece ima poteškoća s aktivnostima kao što su briga o sebi, mobilnost, obrazovanje, ili komunikacije. Veliki broj djece s posebnim potrebama ima i emocionalne ili bihevioralne poteškoće. Briga o djeci s posebnim potrebama predstavlja izazov ponajprije za roditelje, ali isto tako i za zdravstvene djelatnike. Kao i kod svake bolesti najvažnije je rano dijagnosticiranje kako bi se moglo početi s terapijom i rehabilitacijom i omogućiti djetetu da napreduje koliko god je to moguće. Uz rano dijagnosticiranje bolesti veoma je važna rana intervencija zdravstvenih djelatnika te je potrebno započeti što prije s odgovarajućom terapijom. Medicinska sesta mora uspostaviti odnos pun povjerenja s roditeljima kako bi se uvjerili da će njihovu djetetu biti pružena sva potrebna njega i pozornost. Dobro poznavanje psihofizičkih obilježja pojedinih razdoblja dječje dobi osnovni su preduvjet za stvaranje najboljeg odnosa s povjerenom joj djecom. Na taj način će se djeca u bolnici osjećati bolje i manje će patiti za roditeljima, što će pridonijeti i bržem izlječenju i ugodnijem boravku u zdravstvenoj ustanovi. Jedna od glavnih zadaća medicinske sestre je procjena pacijenta, koja čini temelj za ostale zdravstvene postupke. Zbog toga je potrebna pravilna procjena kako bi intervencije bile odgovarajuće za potrebe djeteta i kako bi se pružila dobra i odgovarajuća zdravstvena njega. Rad s djecom s posebnim potrebama zahtijeva veliko znanje, profesionalnost, empatiju, strpljenje i kreativnost. |