Abstract | Obrazovanje je pojam koji bismo trebali vezati uz svakog čovjeka, neovisno o boji kože,
kose, očiju, visini, težini ili nekoj poteškoći koja ima utjecaj na fizičko i psihološko
funkcioniranje čovjeka ili na oboje. Mnoga djeca s Down sindromom danas su integrirana u
redovne škole i postižu bolje rezultate u odnosu na prijašnjih deset i više godina. U ovom radu
naglasak je na inkluziji djece s Down sindromom u škole, pojmu kojim se suprotstavljamo
predrasudama i diskriminacijama, razvijamo pozitivne stavove te senzibiliziramo zajednicu.
Više stručnjaka u suradnji intervencijom osnažuju dijete kako bi se što samostalnije nosilo i
suočavalo sa zahtjevima okoline. Radni terapeut kao stručnjak usmjeren na aktivnosti i
okupacije sagledava dijete u cjelini i suočava ga s izazovima koji mogu imati utjecaja i u
budućnosti te istražuje i, ukoliko je potrebno, poboljšava izvedbu aktivnosti djeteta. Za
uspješnu integraciju djeteta sa sindromom Down, kao jedna od ključnih stavki, svakako je
prilagodba i individualizacija nastavnog plana na temelju djetetovog načina učenja koji njemu
najbolje odgovara. U takvim situacijama potrebno je upoznati dijete i njegov način suočavanja
s novim situacijama te što bezbolniji prelazak u novi prostor. Za to je potrebno znanje i
educiranost sveg školskog osoblja, a radni terapeut je u takvim situacijama osoba koja, u
suradnji s ostalim stručnjacima, može različitim prijedlozima i realizacijama prilagodbe u radu,
usmjeriti inkluziju ka uspjehu . Veći je naglasak na educiranost onih koji provode najviše
vremena s djetetom u školi na satima i različitim aktivnostima, a to su učitelji i pomoćnici u
nastavi, o čijem radu i znanju ovisi i djetetov uspjeh. Sav rad i zajednički trud mogu dovesti do
velikih uspjeha te sreće i zadovoljstva u životu djeteta i njegovih roditelja/skrbnika. |