Abstract | Jedan od temeljnih pojmova u religiji, filozofiji i znanosti je zapravo vrijeme. Vrijeme je linearni kontinuum, te nepovratni slijed koji se proteže u prošlost i u budućnost. Vrijeme je rijedak i ograničen resurs. Vlastito vrijeme je potrebno kvalitetno iskoristiti i pravilno njime upravljati. To je posebno važno kod medicinskih sestara i tehničara. Oni trebaju učinkovito upravljati vremenom i to znači obavljati stvari na ispravan način. Korištenjem metoda upravljanja vremenom, medicinske sestre i tehničari su produktivniji, te zadovoljniji svojim profesionalnim životom. Odgađanje, nedostatak delegiranja, neučinkoviti sastanci i slično neki su od glavnih krivaca za neučinkovito upravljanje vremenom. Dobrobiti ove vještine su mnogostruke, jer istom medicinske sestre i tehničari ostvaruju uvjete za bolju produktivnost na vlastitom poslu. Tako je utvrđivanje kradljivaca vremena jedna od temeljnih zadaća medicinskih sestara i medicinskih tehničara kako bi se ostvarili svi zadani ciljevi koji se odnose na poslovnu produktivnost. Upravljanje vremenom tako se može definirati kao disciplina koja je usmjerena prema razumnoj i racionalnoj uporabi vlastitog vremena kao dragocjenog i oskudnog resursa čija je glavna svrha unaprjeđenje vlastitog rada pojedinca. Grossmanova, Hirtova, Mewesova i Tempus metoda najpoznatije su metode upravljanja vremenom. Uz njih, često se i koristi Seiwertova ALPEN metoda koja se temelji na bilježenju svih planiranih zadataka ili poslova, na procjenjivanju duljine izvršavanja tih poslova, na određivanju vremenske rezerve, na odlučivanju o prioritetima, te na odlučivanju o kontroli izvršavanja planiranih zadataka ili poslova. Kako bi se ova problematika ispitala, napravljeno je i empirijsko istraživanje koje ispitanike podijelilo u dvije skupine, one s višom i one sa srednjom stručnom spremom. Aritmetička sredina je kod druge skupine bila nešto viša. Dakle, osobno zadovoljstvo na radnom mjestu je veće kod ispitanika s višom stručnom spremom. Tako je potrebno više vremena ovoj problematici posvetiti kod ispitanika koji imaju srednje obrazovanje. |