Abstract | Autizam je stanje opisano kao kompleksan neurorazvojni poremećaj kojeg karakteriziraju poteškoće u komunikaciji, ponašanju i motorici. Simptomi se najčešće javljaju do treće godine života i to češće kod dječaka. Uzrok autizma nije poznat. Postoje niz teorija o nastanku autizma, ali ni jedna teorija nije u potpunosti dokazana. Autizam je stanje koji traje cijeli život, a osnovne osobine autističnog poremećaja su: nemogućnost uspostave normalnih odnosa s osobama, razvoj govora je koji kasni i čija je upotreba neadekvatna, dijete ima ponavljajuće igre i poštuje određeni red na kojemu inzistira, pamćenje je većinom mehaničko. Većinom su roditelji prvi koji uvide probleme, uglavnom se javljaju misleći da dijete ima problem sa sluhom ili vidom. Ono što je karakteristično za autistično dijete je normalan vanjski izgled. Fizioterapijska procjena sastoji se od testova, upitnika i skala za prepoznavanje stupnja autizma, stupnja motoričke funkcije i senzorne integracije. Ranim prepoznavanjem i ranom fizioterapijskom intervencijom dokazano je značajno poboljšanje kvalitete života osobe s autizmom. U sklopu fizioterapijskih pristupa kojima se podupire razvoj djece s autizmom su terapijsko jahanje, Halliwick koncept, terapijske vježbe, terapija senzorne integracije, neurorazvojna fizioterapija. Postoje i ostale metode intervencije, a neke od njih su: Masgutova metoda neurosenzomotorne refleksne integracije (MNRI), terapija deflinima, terapija psom, likovna terapija, terapija glazbom i terapija virtualnom stvarnošću. Fizioterapijskim postupcima nastojimo pomoći djetetu u ostvarivanju što adekvatnijeg razvoja. Cilj ovog rada je prikazati cijeli postupak individualnog rada sa djetetom sa poremećajem autizma. |