Abstract | Cerebralna paraliza je skup trajnih poremećaja motorike i položaja tijela, a posljedica je neprogresivnog oštećenja mozga koji nastaje oštećenjem nezrelog mozga ili mozga koji je još u razvoju. To je stanje koje je vezano uz poremećaj posture i kretanja, no osim toga prate ga brojna oštećenja i sekundarna odstupanja koja utječu na razinu funkcionalnih sposobnosti djeteta i cjelokupnu kvalitetu života. Postoji tri tipa cerebralne paralize; spastični, diskinetički i ataksični tip. Prema SCPE-u spastični tip cerebralne paralize dijeli se na unilateralni spastični tip koji pokriva izraz spastične hemipareze te na bilateralni spastični tip koji obuhvaća izraze diplegije i tetraplegije. Diskinetski tip cerebralne paralize još se dijeli na distoni i koreoatetotski tip cerebralne paralize. U ovom završnom radu opisan je svaki od njih. Djelovanje antenatalnih, neonatalnih i perinatalnih događaja može dovesti do povećane mogućnosti za razvoj cerebralne paralize, a najveći rizik predstavlja prerano rođenje i niska porođajna težina. Dijagnostika cerebralne paralize je vrlo važna. Iz tog razloga važno je znati normalan motorički razvoj jer pravovremenim otkrivanjem i praćenjem odstupanja od normalnog razvoja te stručnom habilitacijom može doći do znatnog poboljšanja. Kod djece s cerebralnom paralizom, važan je multidisciplinaran tim u kojem procjenu obavlja niz stručnjaka kao što je fizijatar, fizioterapeut, neuropedijatar, ortoped, oftalmolog, logoped, psiholog, psihijatar, radni terapeut, pedagog i slično. Važan korak u fizioterapijskom procesu je procjena funkcionalnih sposobnosti pojedinca koje procjenjujemo koristeći odgovarajuće testove i sustave klasifikacija. Cilj rada je opisati cerebralnu paralizu te neurorazvojne poteškoće i bolesti koje ju prate te opisati i istražiti mjerne instrumente za procjenu grube i fine motoričke funkcije prema kojima određujemo stupanj djetetovog funkcioniranja te znanstveno dokazati učinkovitost primjene istih metoda u kliničkoj praksi. U svrhu izrade ovog rada metode su istraživanja dostupne literature, pretraživanje baze podataka, prikupljanje, čitanje i uspoređivanje stručnih knjiga, znanstvenih i stručnih radova na ovu temu. |