Abstract | Ljudsko tijelo prima informacije iz osam različitih osjetilnih modaliteta, a senzorna integracija organizira sve zaprimljene informacije u cjelinu kako bi pojedinac mogao normalno funkcionirati. U slučaju da senzorna integracija nije valjana, dijete će pok azivati izazove u učenju, ponašanju, sportu, školskim aktivnostima ili socijalizaciji. Disfunkcija može postojati samostalno ili uz specifično stanje ( autizam, ADHD, inte lektualne teškoće). Jean Ayres objasnila je utjecaj senzorne integracije na učenje, emocije i ponašanje. Postavila je teorijski okvir, procjenu i intervenciju Ayres senzorne integracije®. Prema Ayres, senzorne informacije ne obrađuju se izolirano, što govori da intervencija koja uključuje osjetila utječe na multisenzornu percepcijpercepciju, a kasnije na učenje i ponašanje. Istraživanja koja su pratila učinkovitost ASI ® intervencije kod djece s autizmom i teškoćama procesiranja senzornih informacija pokazala su statistički značajne rezultate na pojedinačnim ci ljevima mjerenim na GAS skali te u smanjenoj potrebi za asistencijom u domenadomenama samozbrinjavanja i socijalnim aktivnostiaktivnostima uz smanjenje autističnih ponašanja. ASI ® je ispunila kriterije za praksu utemeljenu na dokazima kod djece s autizmom u dobi 4-12 godina, kojima je IQ veći od 65. Ta kođer, intervencija kod djece s ADHDADHD-om koja su sudjelovala u grupnoj terapiji igrom prema ASI ® načelima pokazala je poboljšanja u socijalnim vještinama i samopoštovanju. Istraživanja provedena kod djece s teškoćama u učenju pokazuju napretke u motoričkim komponentamakomponentama, u poboljšanju broja područja senzorne i motoričke disfunkcije, motoričkom planiranju i poboljšanju u mjerenju razine ozbiljnosti disfunkcije. Ayres je u svojim istraživanjima otkrila naprednapredak u vještini čitanja i slušnoslušno-jezičnim vještinama ko d ove populacije. Poremećaj senzoričkog procesiranja još uvijek nije zasebna dijagnoza, ali s obzirom na istraživanje koje po prvi puta potvrđuje abnormalnosti u strukturi mozga, znanstvenici se nadaju odvajanjem ovog poremećaja od ostalih. Ključne |