Abstract | Kako bi se produžio period dojenja djece, potrebno je dojiljama pružiti adekvatnu edukaciju, što bi trebala biti zadaća svih medicinskih djelatnika u zdravstvenoj zaštiti, posebno onih u radu s dojiljama - čak i kada to zahtijeva dodatnu edukaciju zdravstvenih djelatnika u svrhu pružanja adekvatne pomoći i dijeljenja znanja. Prema podacima HZJZ-a za 2017. godinu, broj isključivo dojene djece između trećeg i petog mjeseca života pada na 71,7%, dok je po izlasku iz rodilišta u Hrvatskoj dojeno 82,7% djece. Primarni je cilj istraživanja procijeniti zadovoljstvo dojilja edukacijama medicinskih djelatnika u zdravstvenoj zaštiti te ukazati na važnost informiranosti i edukacije o dojenju. Istraživanje je provedeno korištenjem aplikacije Google, upitnicima zatvorenog tipa s jednim mogućim odgovorom od njih više ponuđenih. Upitnici su imali dvije skupine podataka: šest općih o samim ispitanicama te 27 pitanja vezanih uz dojenje. U istraživanju su korištene deskriptivne i inferencijalne metode. Zaključci o razlikama i povezanosti među varijablama doneseni su na uobičajenom nivou signifikantnosti od 0,05, odnosno uz pouzdanost od 95%. Postavljene su tri hipoteze. Prva hipoteza je: „ Bolja edukacija dojilja utječe na dužinu dojenja djece“. Rezultati hi-kvadrat testa upućuju na zaključak da je navedena hipoteza istinita i kao takva se prihvaća. Druga hipoteza u istraživanju glasila je: „Educiranost dojilja statistički se značajno ne razlikuje s obzirom na njihovu dob, bračno stanje, obrazovanje, mjesto stanovanja (selo, grad) i broj djece“. Rezultati ukazuju na istinitost tako formulirane hipoteze i zato se hipoteza prihvaća kao istinita. Treća hipoteza u ovom radu glasila je: „Zadovoljstvo dojilja edukacijama statistički se značajno ne razlikuje kod različitih vrsti edukacija“. S obzirom na dobivene rezultate u istraživanju, ta se hipoteza ne može prihvatiti kao istinita, odnosno ona se odbacuje. Zaključak je sljedeći: najmanju educiranost imaju ispitanice koje su kraće dojile, dok najveću educiranost imaju ispitanice koje su srednje dugo dojile. Između prosječne educiranosti i ispitanica koje su kraće, srednje, odnosno duže dojile, postoji statistički značajna razlika. |