Abstract | Oslanjajući se na društvene, organizacijske i sigurnosne znanosti, kultura
sigurnosti pacijenata može se definirati kao aspekt kulture organizacije. Točnije,
može se personificirati zajedničkim vrijednostima, uvjerenjima, normama i
postupcima vezanim za sigurnost pacijenata među članovima organizacije, jedinice ili
tima. Utječe na ponašanje, stavove i spoznaje medicinskih sestara. Kultura također
oblikuje percepciju medicinskih sestara o “normalnom” ponašanju povezanom sa
sigurnošću pacijenata u njihovom radnom području. Sigurnost pacijenata vitalna je
komponenta kvalitete zdravstvene skrbi. Kultura sigurnosti pacijenata, koju
karakteriziraju zajednička stajališta medicinskih sestara o važnosti sigurnosti,
vjernosti i transparentnosti komunikacije, te zajedničkog povjerenja u učinkovitost
preventivnih mjera, povezana je s poboljšanim ishodima za pacijente. Sigurnost
pacijenata je čin izbjegavanja, prevencije ili korekcije neželjenog događaja u procesu
bolničkog liječenja. To područje je vrlo važno zbog porasta neželjenih događaja koji
ugrožavaju zdravlje pacijenata. Medicinske sestre su u kontaktu s pacijentom 24 sata
dnevno, stoga imaju bitnu ulogu u poboljšanju sigurnosti pacijenata. Upravljanje
rizikom u zdravstvenoj njezi je proces kojim se identificira mogućnost neželjenog
događaja i provode mjere kako bi se minimizirale posljedice nepovoljnih ishoda
sestrinske skrbi za pacijenta. Obuhvaća klinički i administrativni sustav, procese i
izvješća koja se koriste za otkrivanje, praćenje, procjenu, ublažavanje i sprječavanje
rizika. Medicinske sestre moraju raditi na poboljšanju sigurnosti i kvalitete sestrinske
skrbi što se povezuje sa smanjenjem rizika od neželjenog događaja. Primjenom
upravljanja rizikom, medicinske sestre proaktivno i sustavno štite sigurnost
pacijenata. |