Abstract | SAŽETAK Mentalni razvoj odnosi se na sve promjene koje se događaju u području mentalnog funkcioniranja osobe, koji se odvija od rođenja do odrasle dobi. Mentalni razvoj počinje se razvijati od rođenja i, kako dijete raste, mijenjaju se i njegove mentalne reakcije. Reakcijske aktivnosti, kao što su opažanje i promatranje, u početku se odvijaju na jednostavne načine, ali na kraju dovode do složenijih mentalnih aktivnosti, kao što je rješavanje problema. Tijekom različitih faza mentalnog razvoja dijete uči različite mentalne aktivnosti, ali i nadograđuje ono što je već naučilo. Na mentalni razvoj mogu utjecati različiti čimbenici, poput bioloških, društvenih i psiholoških čimbenika. Ako više čimbenika rizika utječe na mentalni razvoj nego zaštitnih čimbenika, kod djece se mogu razviti psihički poremećaji. U cijelom razdoblju djetetovog mentalnog razvoja važna je igra. Igrom dijete pokazuje svoju kreativnost, ali isto tako prikazuju svoje emocije. Kod dijeta, pomoću igre, poboljšava se tjelesni, kognitivni i emocionalni te socijalni razvoj. Igra nam je važna, kao zdravstvenim radnicima, kod hospitalizacije. Hospitalizacija kod dijeta može biti jako negativno iskustvo te igrom možemo boravak u bolnici učiniti ljepšim, možemo umiriti dijete i pripremiti ga za neki određeni operacijski postupak. Važno je promicati i prevenirati mentalno zdravlje djece jer to može spriječiti razvoj mentalnih poremećaja. Tu najvažniju ulogu imaju medicinske sestre/tehničari koji različitim metodama utječu na promicanje i prevenciju mentalnog zdravlja u obitelji, zajednici i individualno. Zaključno, u radu se ističe da je važno razumjeti složenost mentalnog razvoja djece te pružiti podršku i poticaje u različitim područjima razvoja. Stvaranje podržavajuće okoline i promicanje zdravih navika i ponašanja kod djece može doprinijeti zdravom mentalnom razvoju i dobrobiti djece, kako u djetinjstvu tako i kasnije u životu. Cilj ovog završnog rada je proučiti mentalni razvoj djece u razdoblju od rođenja do adolescencije, s naglaskom na kognitivni, emocionalni i socijalni razvoj, pregledom dostupne literature te objasniti prevenciju i promociju mentalnog razvoja u djece i naglasiti važnost uloge medicinskih sestara/tehničara u promociji i prevencij |