Abstract | Svaki pojedinac današnjeg društva svjedok je rapidnih promjena u društvu i ekonomiji.
Ekonomija je prije svega društvena znanost kojoj je cilj zadovoljenje potreba, želja i potražnje
potrošača, uz profitabilan ishod. Marketing se upravo bavi problemom zadovoljenja potreba,
želja i potražnje potencijalnih kupaca. Tržište je puno prodavača koji svim svojim naporima
pokušavaju ispuniti navedeno, a kako bi postigli profitabilno poslovanje, diferencirali se,
kvalitetno pozicionirali, potrebno je najprije segmentirati potrošače u manje, homogenije
skupine. U zasićenom tržištu kakvo je danas, pažnja potrošača je sve manja i sve ju je teže i
skuplje pridobiti, a kako bi se optimalno iskoristila potrebno je znanje psihologa, koji sustavno
i kontinuirano istražuju uzroke ponašanja potrošača, njihove motive, karakteristike itd.. U radu
će se temeljito analizirati psihološke sastavnice u marketing strategijama, opisati trenutno stanje
i potrebe tržišta, objasniti važnost i navesti vrste segmentacije i za kraj detaljno opisati rezultate
provedenih istraživanja (sekundarnih i primarnih) kako bi se dobila konačna, cjelovita slika.
Kako bi se o potrošaču dobila što preciznija i točnija slika, njegovo se kretanje prati, gdje u
pitanje dolazi etičnost o kojoj će se također nešto reći. Također će biti argumentirana autorova
odluka o provedbi analize uloge psihologije u marketingu na primjeru internet trgovine ASOS,
koja je za autora u trenutku predstavljala optimalan izbor gledano na potrebe rada. |
Abstract (english) | Every individual in today’s society is witnessing rapid changes in society and the
economy. Economics is primarily a social science that aims to meet the needs, desires, and
demands of consumers, with a profitable outcome. Marketing deals with the problem of meeting
the needs, desires and demands of potential customers. The market is full of sellers who are
trying to fulfill the above mentioned with their efforts. In order to achieve a profitable business,
differentiate, and position themselves well, it is first necessary to segment consumers into
smaller, more homogeneous groups. In a saturated market as it is today, consumer attention
becomes more difficult and expensive to obtain, and in order to make optimal use of this
attention, the knowledge of psychologists is required. They systematically and continuously
investigate the causes of consumer behavior, their motives, characteristics, etc... This paper will
thoroughly analyze the psychological components in marketing strategies, describe the current
state and needs of the market, explain the importance and types of segmentation and finally
describe in detail the results of research (secondary and primary) to get a final, complete
picture. The author's decision to conduct an analysis of the role of psychology in marketing on
the example of the online retailer ASOS, at the time the optimal choice in terms of this paper’s
needs, will also be argued. The reader should be aware of extremely rapid changes in trends,
and that certain research results may not be valid in the future. |