Abstract | U današnje vrijeme, gdje je konkurencija svugdje prisutna, potrebno je istaknuti se od svojih
konkurenata po nekim specifičnim obilježjima. Na financijskim tržištima se to može ostvariti
pružanjem visokokvalitetnih bankovnih usluga svojim korisnicima. Naime, kvalitetno pružanje
bankovnih usluga se smatra jednom od temeljnih odrednica poslovanja financijskih institucija.
Naime, na taj se način financijske institucije međusobno razlikuju jedna od druge, odnosno
stvara se mogućnost postizanja konkurentske prednosti na financijskom tržištu. Povećanjem
kvalitete pružanja bankovnih usluga, djeluje se i na povećanje zadovoljstva korisnika pruženim
bankovnim uslugama. Isto tako, povećanje zadovoljstva korisnika pruženim bankovnim
uslugama, dovodi i do povećanja lojalnosti korisnika. Zadovoljni korisnici postaju i lojalni
korisnici. Temeljna svrha ovog rada je dokazivanje pozitivnog utjecaja percipirane kvalitete na
zadovoljstvo korisnika bankovnim uslugama te bankom općenito. Brojni autori su u svojim
znanstvenim radovima dokazali kako postoji povezanost između navedenih komponenti te se
ovim radom također nastoji dokazati međusobna povezanost percipirane kvalitete i
zadovoljstva korisnika. Prilikom ispitivanja korisnikove percepcije kvalitete pruženim
bankovnim uslugama, mogu se koristiti različiti mjerni modeli. Postoji nekoliko mjernih
modela koji se koriste prilikom mjerenja kvalitete pruženih usluga , kao što su: BANKSERV,
SERVPREF te SERVQUAL. Prilikom provođenja ovog istraživanja, fokus će biti usmjeren na
SERVQUAL. Navedeni mjerni model razlikuje pet dimenzija kvalitete, redom: opipljivi
predmeti, pouzdanost, odazivost, sigurnost te empatija. Unutar svake od pet dimenzija
kvalitete, navedene su tvrdnje koje označavaju neki segment kvalitete prilikom pružanja
bankovnih usluga. U ovome istraživanju, u okviru empirijskog dijela provedena je metoda
ispitivanja pisanim putem na uzorku od 131 ispitanika. Prilikom analize rezultata istraživanja,
dokazalo se, na temelju visokih prosječnih vrijednosti ukupne percipirane kvalitete i ukupnog
zadovoljstva korisnika, postojanje pozitivne veze između percipirane kvalitete i zadovoljstva
korisnika. Na temelju rezultata ovog istraživanja, došlo se do spoznaja o postojanju međusobne
povezanosti između percipirane kvalitete i zadovoljstva korisnika bankovnim uslugama. |
Study programme | Title: Business economics; specializations in: Finance and Accounting, Entrepreneurship, Management, Finance and Banking, Marketing, International Business, IT Business, Finance Course: International Business Study programme type: university Study level: undergraduate Academic / professional title: sveučilišni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) ekonomije (sveučilišni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) ekonomije) |