U knjizi Školska pedagogija izneseni su rezultati teorijske analize posebno složena fenomena-fenomena škole. Knjiga je strukturirana u četrnaest međusobno povezanih dijelova (poglavlja). U prvom se poglavlju analiziraju različita određenja školske pedagogije i njen odnos s ostalim (ne)pedagoškim znanostima i disciplinama. Drugo poglavlje se odnosi na dominantne teorije škole (duhovno znanstvenu, strukturalno-funkcionalnu ; simboličko-interakcionalističku i radikalnu teoriju). U knjizi se nadalje govori o različitim određenjima škole, vrstama škole, povijesnom razvoju škole, školskim sustavima, odnosu škole i društvenog okružja te o odgojno-obrazovnim potencijalima škole. Analiza je relevantne literature pokazala da autori različito određuju školu (poglavlje tri). Vrste škola obrađuju se u četvrtom poglavlju; podjela škola vrši se na temelju različitih kriterija. U petom je poglavlju dat povijesni razvoj škole s posebnim osvrtom na njenu sadržajnu i organizacijsku koncepciju. Šesto poglavlje Školski sustavi sadrži osnovne odrednice sustava i školskog sustava, povijesni razvoj i formiranje cjelovitih školskih sustava, aktualnog stanja te reforme školskih sustava. U poglavlju Škola i društveno okružje ističu se međusobni utjecaji okoline, tj. njena kulturnog standarda (materijalnog bogatstva, ideologije, religije, tradicije, strukture društva) i škole. Posebno su obrađeni odnosi škole i obitelji. Odgojna-obrazovnim potencijalima škole, u odnosu na ostale čimbenike odgojnoobrazovnih utjecaja, određeni su nastava (redovni oblik i komplementarni), izvannastavne aktivnosti, odjel te različite organizacije i udruge. Iz mnoštva čimbenika koji utječu na školu kao posebno složen sustav izdvojeni su sljedeći: odgojna-obrazovna struktura škole, nastavnici, učenici i obrazovna tehnologija. U desetom su poglavlju obrađene alternativne škole. Poglavlje Upravljanje školom odnosi se na postojeće svjetske modele upravljanja. Različite poteškoće i ograničenja pri određivanju efikasnosti škole predmet su analize u poglavlju Efikasnost škole. U zadnjem poglavlju izneseni su rezultati empirijskog istraživanja učenikova određivanja i doživljavanja škole.