Naslov (hrvatski) | Školska pedagogija |
Autor | Sofija Vrcelj |
Autorova ustanova | Sveučilište u Rijeci Filozofski fakultet (Odsjek za pedagogiju) |
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana | DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija |
Sažetak (hrvatski) | U knjizi Školska pedagogija izneseni su rezultati teorijske analize posebno složena fenomena-fenomena škole. Knjiga je strukturirana u četrnaest međusobno povezanih dijelova (poglavlja). U prvom se poglavlju analiziraju različita određenja školske pedagogije i njen odnos s ostalim (ne)pedagoškim znanostima i disciplinama. Drugo poglavlje se odnosi na dominantne teorije škole (duhovno znanstvenu, strukturalno-funkcionalnu ; simboličko-interakcionalističku i radikalnu teoriju). U knjizi se nadalje govori o različitim određenjima škole, vrstama škole, povijesnom razvoju škole, školskim sustavima, odnosu škole i društvenog okružja te o odgojno-obrazovnim potencijalima škole. Analiza je relevantne literature pokazala da autori različito određuju školu (poglavlje tri). Vrste škola obrađuju se u četvrtom poglavlju; podjela škola vrši se na temelju različitih kriterija. U petom je poglavlju dat povijesni razvoj škole s posebnim osvrtom na njenu sadržajnu i organizacijsku koncepciju. Šesto poglavlje Školski sustavi sadrži osnovne odrednice sustava i školskog sustava, povijesni razvoj i formiranje cjelovitih školskih sustava, aktualnog stanja te reforme školskih sustava. U poglavlju Škola i društveno okružje ističu se međusobni utjecaji okoline, tj. njena kulturnog standarda (materijalnog bogatstva, ideologije, religije, tradicije, strukture društva) i škole. Posebno su obrađeni odnosi škole i obitelji. Odgojna-obrazovnim potencijalima škole, u odnosu na ostale čimbenike odgojnoobrazovnih utjecaja, određeni su nastava (redovni oblik i komplementarni), izvannastavne aktivnosti, odjel te različite organizacije i udruge. Iz mnoštva čimbenika koji utječu na školu kao posebno složen sustav izdvojeni su sljedeći: odgojna-obrazovna struktura škole, nastavnici, učenici i obrazovna tehnologija. U desetom su poglavlju obrađene alternativne škole. Poglavlje Upravljanje školom odnosi se na postojeće svjetske modele upravljanja. Različite poteškoće i ograničenja pri određivanju efikasnosti škole predmet su analize u poglavlju Efikasnost škole. U zadnjem poglavlju izneseni su rezultati empirijskog istraživanja učenikova određivanja i doživljavanja škole. |
Ključne riječi (hrvatski) | |
Jezik | hrvatski |
Vrsta publikacije | Autorska knjiga-Znanstvena knjiga-Znanstvena monografija |
Status objave | Objavljen |
Vrsta recenzije | Recenziran - domaća recenzija |
Verzija publikacije | Objavljena verzija rada (izdavačev PDF) |
Broj stranica | 137 |
ISBN | 953-6104-26-1 |
URN:NBN | urn:nbn:hr:186:606407 |
Datum objave tiskanog izdanja | 2000 |
Vrsta resursa | Tekst |
Izdavač | Filozofski fakultet |
Mjesto izdavanja | Rijeka |
Prava pristupa | Otvoreni pristup |
Uvjeti korištenja | |
Datum i vrijeme pohrane | 2023-05-12 06:42:42 |