Title (croatian) | Participacija djece u školi |
Author | Ivana Borić |
Author | Andrea Ćosić |
Author | Aleksandra Huić |
Author | Valentina Kranželić |
Author | Anja Mirosavljević |
Author | Davorka Osmak Franjić |
Author | Ana Širanović |
Editor | Davorka Osmak Franjić |
Editor | Ivana Borić |
Author's institution | University of Zagreb Faculty of Education and Rehabilitation Sciences |
Author's institution | University of Zagreb Faculty of Humanities and Social Sciences (Department of Pedagogy) |
Author's institution | University of Zagreb Faculty of Humanities and Social Sciences (Department of Psychology) |
Scientific / art field, discipline and subdiscipline | SOCIAL SCIENCES Pedagogy School Pedagogy |
Scientific / art field, discipline and subdiscipline | SOCIAL SCIENCES Psychology School Psychology and the Psychology of Education |
Abstract (croatian) | Radi što boljeg upoznavanja stanja u ostvarivanju participativnih prava djece u sustavu odgoja i obrazovanja, tijekom 2017. i 2018. godine proveli smo istraživanje pod nazivom „Participacija djece u sustavu odgoja i obrazovanja“. Dodatni poticaj za provođenje istraživanja bile su i preporuke proizišle iz studije „Analiza stanja dječje participacije u Hrvatskoj“, koju je proveo Ured UNICEF-a za Hrvatsku, u suradnji s istraživačkim timom s Odsjeka za poremećaje u ponašanju Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta i Odsjeka za pedagogiju Filozofskog fakulteta, Sveučilišta u Zagrebu, o potrebi provođenja daljih, obuhvatnijih istraživanja u području dječje participacije. Logičan izbor za provedbu istraživanja bile su škole, osnovne i srednje budući da u njima žive i svoja prava ostvaruju sva djeca - školski obveznici. Zanimalo nas je kakvo je stanje u pogledu participacije učenika u osnovnim i srednjim školama iz perspektive učenika, nastavnika, stručnih suradnika i ravnatelja - u kolikoj mjeri su djeca u školama u prilici izraziti svoje mišljenje o stvarima koje ih se tiču, a odnose se na aktivnosti, sadržaje i situacije koje se odvijaju u razredu i cijeloj školi, te u kolikoj su mjeri odrasli spremni čuti i prihvatiti mišljenje učenika. U okviru istraživanja željeli smo dobiti i informaciju o primjerima dobre prakse učeničkog sudjelovanja, što bi predstavljalo temelj za stvaranje tzv. riznice primjera i različitih oblika dječjeg sudjelovanja u životu škole. (Iz predgovora.) |
Keywords (croatian) | |
Language | croatian |
Publication type | Edited book-Scientific book-Scientific monograph |
Publication status | Published |
Peer review | Peer review - domestic |
Publication version | Published version |
Pages | 219 str. |
ISBN | 9789537790110 |
URN:NBN | urn:nbn:hr:131:006908 |
Printed book publication date | 2019 |
Document URL | https://dijete.hr/publikacije/ |
Type of resource | Text |
Publisher | Pravobranitelj za djecu Republike Hrvatske |
Publisher | Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet |
Publishing place | Zagreb |
Access conditions | Open access |
Terms of use | |
Created on | 2020-07-15 12:56:16 |