Naslov (hrvatski) | Participacija djece u školi |
Autor | Ivana Borić |
Autor | Andrea Ćosić |
Autor | Aleksandra Huić |
Autor | Valentina Kranželić |
Autor | Anja Mirosavljević |
Autor | Davorka Osmak Franjić |
Autor | Ana Širanović |
Urednik | Davorka Osmak Franjić |
Urednik | Ivana Borić |
Autorova ustanova | Sveučilište u Zagrebu Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet |
Autorova ustanova | Sveučilište u Zagrebu Filozofski fakultet (Odsjek za pedagogiju) |
Autorova ustanova | Sveučilište u Zagrebu Filozofski fakultet (Odsjek za psihologiju) |
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana | DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija školska pedagogija |
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana | DRUŠTVENE ZNANOSTI Psihologija školska psihologija i psihologija obrazovanja |
Sažetak (hrvatski) | Radi što boljeg upoznavanja stanja u ostvarivanju participativnih prava djece u sustavu odgoja i obrazovanja, tijekom 2017. i 2018. godine proveli smo istraživanje pod nazivom „Participacija djece u sustavu odgoja i obrazovanja“. Dodatni poticaj za provođenje istraživanja bile su i preporuke proizišle iz studije „Analiza stanja dječje participacije u Hrvatskoj“, koju je proveo Ured UNICEF-a za Hrvatsku, u suradnji s istraživačkim timom s Odsjeka za poremećaje u ponašanju Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta i Odsjeka za pedagogiju Filozofskog fakulteta, Sveučilišta u Zagrebu, o potrebi provođenja daljih, obuhvatnijih istraživanja u području dječje participacije. Logičan izbor za provedbu istraživanja bile su škole, osnovne i srednje budući da u njima žive i svoja prava ostvaruju sva djeca - školski obveznici. Zanimalo nas je kakvo je stanje u pogledu participacije učenika u osnovnim i srednjim školama iz perspektive učenika, nastavnika, stručnih suradnika i ravnatelja - u kolikoj mjeri su djeca u školama u prilici izraziti svoje mišljenje o stvarima koje ih se tiču, a odnose se na aktivnosti, sadržaje i situacije koje se odvijaju u razredu i cijeloj školi, te u kolikoj su mjeri odrasli spremni čuti i prihvatiti mišljenje učenika. U okviru istraživanja željeli smo dobiti i informaciju o primjerima dobre prakse učeničkog sudjelovanja, što bi predstavljalo temelj za stvaranje tzv. riznice primjera i različitih oblika dječjeg sudjelovanja u životu škole. (Iz predgovora.) |
Ključne riječi (hrvatski) | |
Jezik | hrvatski |
Vrsta publikacije | Urednička knjiga-Znanstvena knjiga-Znanstvena monografija |
Status objave | Objavljen |
Vrsta recenzije | Recenziran - domaća recenzija |
Verzija publikacije | Objavljena verzija rada (izdavačev PDF) |
Broj stranica | 219 str. |
ISBN | 9789537790110 |
URN:NBN | urn:nbn:hr:131:006908 |
Datum objave tiskanog izdanja | 2019 |
URL dokumenta | https://dijete.hr/publikacije/ |
Vrsta resursa | Tekst |
Izdavač | Pravobranitelj za djecu Republike Hrvatske |
Izdavač | Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet |
Mjesto izdavanja | Zagreb |
Prava pristupa | Otvoreni pristup |
Uvjeti korištenja | |
Datum i vrijeme pohrane | 2020-07-15 12:56:16 |