Abstract | Kroz povijest odnos škole i kreativnosti nije bio idealan, a i danas mnogi kritičari upozoravaju da škola više sputava nego li potiče kreativnost. Međutim, sve više se prepoznaje značenje kreativnosti kako za osobni rast i razvoj pojedinca, tako i za uspješan razvoj svih društvenih djelatnosti. Važnost kreativnosti očituje se u stvaranju novih ideja, stvari i rješenja koja su od presudne važnosti za kvalitetniju budućnost pojedinaca, ali i cjelokupnog društva. Bez kreativnosti danas ne bi postojali izumi kao što su struja, računala, mobiteli i brojni drugi bez kojih je današnji život gotovo nezamisliv. Budući da u školi provodimo dobar dio svog života, škola bi uz obrazovanje, trebala i odgajati, razvijati i poticati oslobađanje kreativnih potencijala svih učenika. U odgojno-obrazovnom procesu jedan od ključan faktora su upravo kreativni učitelji, koji će vlastitim kreativnim izražavanjem, korištenjem kreativnih tehnika i metoda, korištenjem suvremene tehnologije u nastavi, biti pozitivan primjer učenicima, te će pravodobnim poticajima pomagati učenicima razvijati njihove kompetencije i kreativne potencijale. U takvom pozitivnom ozračju gdje će biti prihvaćeni, gdje će im biti osigurana psihološka sloboda i sigurnost, učenici će biti kreativniji i produktivniji, te zadovoljniji. Cilj empirijskog dijela rada bio je pobliže istražiti fenomen kreativnosti s naglaskom na učiteljsku perspektivu, te pronaći načine kako bi se kreativnost od strane učitelja i od strane učenika mogla implementirati u odgojno-obrazovni proces današnjice i učiniti školski sustav zanimljivijim i efikasnijim, gdje se ljudski potencijali njeguju i razvijaju. Nastojalo se izvidjeti postojeće stanje u odabranoj osnovnoj školi, istražiti kako omogućiti i poticati kreativno izražavanje i učitelja i učenika u svakodnevnom nastavnom procesu i istražiti gdje postoji prostor za dodatne mogućnosti kreativnog izražavanja učenika i učitelja, a unutar okvira osnovne škole. |
Abstract (english) | Throughout the history, relationship between school and creativity was not ideal and still today many critics warn that school more restrains than stimulates creativity. However, the importance of creativity is increasingly recognized both for personal growth and development, and for the successful development of all social activities. The importance of creativity is manifested in the creation of new ideas, things and solutions that are of crucial importance for the better future of individuals, but also of the whole society. Without creativity, today there will be no inventions such as electricity, computers, cell phones and many others without today's life would be almost unimaginable. Since we spend a good part of our life in school, the school should, along with education, develop and encourage liberation of creative potential of all students. In the educational process, one of the key factors are creative teachers, who will use their own creative expression, creative techniques and methods, modern technology in teaching and be a positive example for students and with timely incentives help students develop their competences and creative potential. In such a positive atmosphere where they will be accepted, where they will be assured of psychological freedom and security, students will be more creative, productive and more satisfied. The aim of the empirical part of the paper was to explore the phenomenon of creativity with an emphasis on the teacher's perspective and to find ways to implement the creativity of teachers and students in the educational process and make the school system more interesting and efficient, where human resources are nurtured and developed. It ought to explore the existing situation in the selected elementary school, explore how to enable and encourage creative expression of both teachers and students in the everyday teaching process and explore where there is space for additional creative and expressive expression of pupils and teachers within the framework of elementary school. |