Title ZNANJE STUDENTA SESTRINSTVA O KARDIOPULMONALNOJ REANIMACIJI
Title (english) NURSING STUDENTS KNOWLEDGE ABOUT CARDIOPULMONARY RESUSCITATION
Author Vanesa Požgaj
Mentor Kata Ivanišević (mentor)
Committee member Marija Bukvić (predsjednik povjerenstva)
Committee member Saša Uljančić (član povjerenstva)
Committee member Kata Ivanišević (član povjerenstva)
Granter University of Rijeka Faculty of Health Studies (Department of Midwifery) Rijeka
Defense date and country 2021-07-05, Croatia
Scientific / art field, discipline and subdiscipline BIOMEDICINE AND HEALTHCARE Clinical Medical Sciences Nursing
Abstract Kardiovaskularne bolesti su vodeće bolesti koje uzrokuju smrt u svijetu, među kojima su najčešće srčani i moždani udar. U Republici Hrvatskoj je 9 000 slučajeva srčanog zastoja godišnje, te je on velik javnozdravstveni problem. Iznenadni srčani zastoj je hitno stanje koje ako se ne liječi na vrijeme može izazvati iznenadnu srčanu smrt. Brzom i učinkovitom pomoći preživljavanje je moguće. Kardiopulmonalna reanimacija je postupak koji se sastoji od više radnji čijim izvođenjem se povećava šansa za preživljavanje nakon iznenadnog srčanog zastoja. Dokazano je da je kvaliteta života bolja onih osoba kod kojih se KPR započeta odmah. Medicinske sestre/tehničari zbog prirode svog posla, najveći dio svog radnog vremena provode uz pacijente i vrlo često su oni ti koji prepoznaju srčani zastoj kod pacijenata, te zbog toga oni započinju sa KPR. Iako oni provode postupke KPR samostalno ili kao članovi tima, istraživanja su pokazala da imaju prosječno znanje i nedovoljne vještine uzimajući u obzir europske smjernice i preporuke za reanimaciju. Osiguravanjem kvalitetne edukacije kojom bi se povećalo znanje i vještine medicinskih sestara i tehničara bi doprinijelo smanjenju nervoze i povećanju samopouzdanje, te bi se na taj način povećala djelotvornost u pružanju postupaka pomoći kod iznenadnog srčanog zastoja. Cilj ovog istraživanja je bio procijeniti znanje studenata prve, druge i treće godine redovnog studija sestrinstva o kardiopulmonalnoj reanimaciji na Fakultetu zdravstvenih studija u Rijeci. U svrhu prikupljanja podataka koristio se anonimni anketni upitnik koji je sadržavao pitanja o važnosti kardiopulmonalne reanimacije u praksi, glavnim ciljevima i točnosti intervencija KPR, te o indikacijama, metodama i učinkovitosti KPR. Na postavljena pitanja ispitanici su mogli odgovoriti sa „točno“, „netočno“ i „ne znam“. Prva hipoteza „Postoji razlika u točnosti odgovora između studenata prve, druge i treće godine studija“ se prihvaća što se vidi u prosječnom broju točnih i netočnih odgovora između godina studija. Druga hipoteza „Studenti treće godine imaju više znanja o KPR od studenata prve i druge godine“ se odbacuje. Studenti treće godine imaju najveći broj netočnih odgovora u odnosu na studente prve i druge godine studija. Rezultati dobiveni istraživanjem pokazuju nedovoljnu razinu znanja studenata sestrinstva te potrebu za usavršavanjem vještina i teoretskog znanja studenata za vrijeme trajanja studija.
Abstract (english) Cardiovascular diseases are the world's leading cause of death. Most commonly including heart attacks and stroke. There are 9 000 cases of cardiac arrest per year in the Republic of Croatia, and it is major public health problem. Sudden cardiac arrest is an emergency that, if not treated in time, can cause sudden cardiac death. With quick and effective help, survival is possible. Cardiopulonary resuscitation is a process consisting of multiple actions that increases the chance of survival after sudden cardiac arrest. It has been proven that the quality of life is better for the people in whom CPR is started immediately. Due to the nature of thir job, nurses/ tehnicians spend the majority of their working time with patients and very often they are the ones who recognize cardiac arrest in patients, which is why they start with CPR. Although they carry out CPR procedures alone or as a team members, research has shown that they have average knowledge and insufficient skills, with regard to European guidelines and recommendations for resuscitation. Providing quality education that would increase the knowledge and skills of nurses/tehnicians would contribute reducing nervousness and increasing self - confidence. This would increase the effectiveness of providing procedures to help with sudden cardiac arrest. The aim of this reasearch was to collect data on the knowledge of first, second and third year students on cardiopulomary resuscitation at the Faculty of health studies in Rijeka. For the purpose of dana collection, an anonymous survey questionnaire was used, which contained questions about the importance of cardiopulmonary resuscitation in practice, the main goal and accuracy of CPR interventions, and the indications, methods and effectiveness od CPR. Respondents were able to answer the questions with „correct“, „incorrect“ and „ I don't know“. The first hypothesis „There is a difference in the accuracy of answers betwwn students of the first, second and third year of study“ is accepted as seen in the average number of correct answers between years of study. The second hypothesis „Third year students have more knowledge about CPR than first and second year students“is rejected. Thir-year students have highest number of incorrect answers compared to first and second year students. The results obtained by the research show an insufficient level of knowledge of nursing students and that they need to improve their skills and theoretical knowledge of CPR during their studies.
Keywords
srčani zastoj
kardiopulmonalna reanimacija
istraživanje
studenti
medicinske sestre/tehničari
Keywords (english)
cardiac arrest
cardiopulmonary resuscitation
research
students
nurses/tehnicians
Language croatian
URN:NBN urn:nbn:hr:184:048564
Study programme Title: Professional study of nursing (Biomedicine and Healthcare; clinical medical sciences) Study programme type: professional Study level: undergraduate Academic / professional title: stručni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) sestrinstva (stručni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) sestrinstva)
Type of resource Text
File origin Born digital
Access conditions Open access
Terms of use
Created on 2021-09-06 13:21:40